Cæsar
Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 11-11-02 20:43

Som en opfølgning på "Familieforøgelse" kan jeg nu fortælle hvad der
er sket siden sidst!

Bæstet som ingen kunne styre eller bare komme i nærheden af, er nu
helt uskadelig og er næsten optaget i flokken. Han har fået navnet
"Cæsar", valgt af Louise (vor "berider" på 13 år).

Skulle nogen være interesseret i at se ham, så kig lige ind på siden
som han selv har lavet: http://caesar.soholm.com

På siden fortæller Cæsar selv om den seneste, men lykkelige, del af
sit liv.

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen

braadso@soholm.com
www.soholm.com

Fra : Eva Schmidt

Dato : 11-11-02 21:12

> [...]
> som han selv har lavet: http://caesar.soholm.com
>
> På siden fortæller Cæsar selv om den seneste, men lykkelige, del af

Hvor er han en dejlig hest, godt du gav ham en chance.

Nu er jeg ikke så hestekyndig, men hvorfor var han så vild i sit forrige
hjem?
Var han blevet mishandlet eller behandlet forkert på anden måde?
Jeg vil ønske dig og hestepigerne al mulig held og lykke med Cæsar fremover!

mvh Eva

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 11-11-02 21:47

"Eva Schmidt" <safeni@privat.tdcadsl.dk> wrote:

>Nu er jeg ikke så hestekyndig, men hvorfor var han så vild i sit forrige
>hjem?

Han er en STOR hest som er blevet behandlet som om han var en kanin.
Derved har han opdaget sin store styrke og har brugt den. SÃ¥ er
mennesker blevet bange for ham og har undladt at give ham en leder i
form af en stærk person til at opdrage ham. Samtidig er han blevet
efterladt alene i en boks uden selskab i fire måneder uden at komme ud
(man turde ikke). Han har skullet sove og holde vagt samtidigt. Det
siger sig selv at man får en nervøs hest sådan.

Det tog mig 10-15 minutter at overbevise ham om at jeg var stærkere
end ham og at han kunne stole på mig. Dette uden at røre ved ham.
Princippet er "Vige for tryk".

Havde dyrlæge i dag. Stod bomstille og tillidsfuldt medens han blev
vaccineret og undersøgt. Han følger mig som en lille hund i løs snor.
Jeg havde afsat 3 måneder til at afrette ham, men jeg har ikke haft
ham en uge endnu.

Han skulle have været skudt med riffel af en slagter i onsdags

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen

braadso@soholm.com
www.soholm.com

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 11-11-02 21:52

Ole Braad-Sorensen <braadso@soholm.com> writes:

> Han skulle have været skudt med riffel af en slagter i onsdags

Riffel? Jeg troede at man brugte en boltpistol til heste?

Mvh Trine

http://www.usenet.dk
http://www.triane.dk, juletræer, dekorationsmateriale og julebutik

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 11-11-02 21:58

Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> wrote:

>Riffel? Jeg troede at man brugte en boltpistol til heste?

Boltpistol kunne ikke anvendes... *INGEN* kunne komme nærmere end 2
meter til ham før hen flygtede i panik eller prøvede at trampe den ned
der stod i vejen.

Riffel var den sidste udvej. Æhhhh.. alligevel ikke, vel..?

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen

braadso@soholm.com
www.soholm.com

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 11-11-02 22:20

> [...]

> Boltpistol kunne ikke anvendes... *INGEN* kunne komme nærmere end 2
> meter til ham før hen flygtede i panik eller prøvede at trampe den ned

Det kan jeg godt se, stakkels hest. Min morfar døde af blodforgiftning
fordi en gris havde været så hysterisk, han fik selv kniven i armen.
Det er 45 år siden, heldigvis slagter man ikke på den måde længere.

> Riffel var den sidste udvej. Æhhhh.. alligevel ikke, vel..?

Nej, heldigvis ikke.

Fra : Liz

Dato : 11-11-02 21:22

Hej Ole,
Du burde være forfatter!! Dejlig historie og dejlige hest også. Glæder mig
til din føljeton, fortsat held og lykke.

Mvh Liz
PS Går du hjem hele tiden? Eller har du et arbejde ved siden af? Jeg
tænker på det med tiden - hvor får du den fra?

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 11-11-02 21:47

"Liz" <lizb@worldonline.dk> wrote:

>PS GÃ¥r du hjem hele tiden? Eller har du et arbejde ved siden af? Jeg
>tænker på det med tiden - hvor får du den fra?

Selvfølgelig har jeg arbejde! Fredag til Mandag (incl.) lærer jeg små
piger at "ride vildt" på heste/ponyer. Tirsdag/onsdag/torsdag bruger
jeg til at skabe rammerne for alle disse aktiviteter. Ind imellem skal
jeg så ride "mine" egne (3 stk) så de ikke glemmer hvad det hele går
ud på. Jo, jeg er træt når jeg går i seng.

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen

braadso@soholm.com
www.soholm.com

Fra : Liz

Dato : 11-11-02 22:13

Det lyder helt godt - jeg er bare misunderlig!!

Mvh Liz (der kun har aftener og weekender)

Fra : Musen

Dato : 12-11-02 10:58

> Som en opfølgning på "Familieforøgelse" kan jeg nu fortælle hvad der
> er sket siden sidst!

Sikke en vidunderlig hest og en dejlig historie. Hvor er det da godt, at der
trods alt også findes den slags historier med en lykkelig udgang.
Er det allerede lykkeds dig at få rykket hans man? Jeg mener, jeg kender
rigtig mange piger der slet ikke kan rykke/klippe deres heste, på trods af,
at de har et ret godt forhold til deres heste, så det er jo helt fantastisk
det der
Rigtig masser af held og lykke med det. jeg glæder mig meget til at følge
Cæsar fremover
Hvor i landet bor I iøvrigt, det lyder jo som det ideelle sted at sende sine
hestepiger hen en gang imellem *SSS*
Venlig hilsen Musen

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 12-11-02 21:07

"Musen" <kunforsjovt@sol.dk.revomethis> wrote:

>Er det allerede lykkeds dig at få rykket hans man?

Ja, og han nyder det. Står og laver trutmund samtidig. Manen var
uveskrivelig filtret, ligesom halen var en stor knude. Det tog mig to
dage at få lov til bare at røre bagparten. Nu kan jeg røre ham
overalt.

>Hvor i landet bor I iøvrigt, det lyder jo som det ideelle sted at sende sine
>hestepiger hen en gang imellem *SSS*

Højby, mellem Vig og Nyk.Sj. Tøserne skal være så hjertelig velkomne
til alle tider. undtagen tirsdag onsdag og torsdag hvor jeg "bygger".

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen

braadso@soholm.com
www.soholm.com

Fra : Nina Svanholm

Dato : 12-11-02 21:10

> [...]
> uveskrivelig filtret, ligesom halen var en stor knude. Det tog mig to
> dage at få lov til bare at røre bagparten. Nu kan jeg røre ham

Hej

Dengang jeg arbejdede på et stutteri, havde de også en hest opstaldet med en
kæmpe pels, både man og hale var enorm. Pigen der ejede hesten kunne ikke få
lov til at ordne den, hun sagde at så blev den vild. Det kunne jeg ikke tro
på (jeg passede den trods alt til daglig) så jeg gik i stalden en aften hvor
jeg egentlig gik derover for at "natte" dem, så begyndte jeg ligeså stille
at ordne hende...i kan tro hun blev flot, og det var helt uden problemer,
hun nød det!
Så med lidt tålmodighed kan man nå langt -for ikke at glemme troen på det
man laver.

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 13-11-02 06:51

"Nina Svanholm" <hammer@telefona.dk> wrote:

>Så med lidt tålmodighed kan man nå langt -for ikke at glemme troen på det
>man laver.

Mon ikke det sidste er nøglen til success...?

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen

braadso@soholm.com
www.soholm.com

Fra : Musen

Dato : 13-11-02 12:32

> [...]
> uveskrivelig filtret, ligesom halen var en stor knude. Det tog mig to
> dage at få lov til bare at røre bagparten. Nu kan jeg røre ham

Utroligt hvad tillid kan gøre ved en hest. Egentlig sørgeligt, at man ikke
bruger mere tid på den slags på rideskolerne, istedet for udelukkende at
koncentrere sig om ridningen. For der er da ikke noget at sige til, at det
ofte går galt når piger selv får heste, efter blot at have siddet på ryggen
af en hest i tre kvarter ad gangen, og kun fået undervisning i ridning, men
ikke lært en dyt om hesteadfærd osv. og så står de pludselig der med deres
egen hest og kan kun ride den, og ikke aflæse dens signaler....Hmmm

> Højby, mellem Vig og Nyk.Sj. Tøserne skal være så hjertelig velkomne
> til alle tider. undtagen tirsdag onsdag og torsdag hvor jeg "bygger".

Æu hvor ærgeligt, vi bor midt i Jylland, så det er nok lige langt nok at
køre...Tøserne ville vist ellers have godt af at se hvordan man snakker med
en hest...Ja og det ville jeg da sikkert også *SSS*

Venlig hilsen Musen

Fra : Nina Svanholm

Dato : 12-11-02 11:59

Hejsa

SKØNT at læse at Cæsar har fået det godt! Glæder mig til at høre endnu
mere

Fra : Marlene

Dato : 12-11-02 14:19

Ole Braad-Sorensen <braadso@soholm.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:c910tus3up0kbfsi32tl14pil5nmevebsh@4ax.com...
> [...]
> som han selv har lavet: http://caesar.soholm.com
>
> På siden fortæller Cæsar selv om den seneste, men lykkelige, del af

Nej, hvor var det bare skønt at læse - og meget sjovt. Hvor er jeg bare glad
for, at Cæsar har fået det så godt.

Mvh. Marlene.