Connect til Access 2000 Database problemer
Fra : Lars Klingenberg

Dato : 01-03-01 13:55

Hi,

Jeg har lidt problemer med at connecte til en Accsess 2000 db.

Jeg har tilføjet min database (ifidb) i ODBC i Control Panel og kalder den
med følgende script:
<!-- #include virtual="/includes/adovbs.inc" -->
<%
Dim et-eller-andet
Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Connect.Open "ifidb"
Set et-eller-andet
%>

Men hvis databasen er en Access 2000 db får jeg følgende fejl:

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] The Microsoft Jet database engine
cannot open the file '(unknown)'. It is already opened exclusively by
another user, or you need permission to view its data.

Hvis jeg derimod konverterer db'en til en tidligere version er der ingen
problemer. Hva' f... er meningen? Og hvorfor?
Lars Klingenberg
[lklingenberg@ifi.ku.dk]

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 01-03-01 18:31

Lars Klingenberg wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Men hvis databasen er en Access 2000 db ....

Du skal sandsynligvis installere en nyere udgave af MDAC:
http://www.microsoft.com/Data/download.htm

Mvh
Jonas

Fra : Lars Klingenberg

Dato : 02-03-01 14:48

> Du skal sandsynligvis installere en nyere udgave af MDAC:
> http://www.microsoft.com/Data/download.htm

Hm, det virker nu stadig ikke efter hensigten... Jeg har installeret MDAC
2.6 SDK, MDAC 2.6 RTM og JET 4.0 SP3. Jeg har også kopieret den nye
adovbs.inc over i mit wwwroot/includes bibliotek, men den vil stadig ikke
genkende min MS Access 2000 database. Er der noget andet jeg skal være
opmærksom på.

btw: jeg får stadig den samme fejlmeddelelse:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] The Microsoft Jet database engine
cannot open the file '(unknown)'. It is already opened exclusively by
another user, or you need permission to view its data.

Med reference til denne linje:
Connect.Open "ifiDB"

/Lars

Fra : Niels Steg

Dato : 02-03-01 15:09

"Lars Klingenberg" <lklingenberg@ifi.ku.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> cannot open the file '(unknown)'. It is already opened exclusively by
> another user, or you need permission to view its data.

Har du lukket ordentligt efter dig med Set Connect=Nothing og Set
ifiDB=Nothing ?

Øhh og husket at lukke Access?

Niels

Fra : Lars Klingenberg

Dato : 02-03-01 15:17

> Har du lukket ordentligt efter dig med Set Connect=Nothing og Set
> ifiDB=Nothing ?
Ja og nej!
Jeg havde kun anfør Set connect=Nothing. Set ifiDB=Nothing havde jeg ikke
med. Jeg troede faktisk at den lukke tilstrækkeligt med Set
connect=Nothing...?

Nå, men nu virker det. Juhuu! TAK drenge!

> Øhh og husket at lukke Access?
Ja Det ville ellers have været emne klassiker.
Lars Klingenberg
[lklingenberg@ifi.ku.dk]

Fra : Allan Ebdrup

Dato : 03-03-01 17:46

"Lars Klingenberg" <lklingenberg@ifi.ku.dk> wrote in message
> Hi,
>
> Jeg har lidt problemer med at connecte til en Accsess 2000 db.
[klip]
> [...]
> cannot open the file '(unknown)'. It is already opened exclusively by
> another user, or you need permission to view its data.

Hej Lars.

Dit problem kan skyldes at du har databasen åben i access mens du prøver at
hente den via asp siderne.
Luk access ned når du tester din ASP og luk din browser ned når du skal
tilgå databasen via access.
(De låser hver især databasen for anden adgang)

MVH
Allan Ebdrup
http://www.ti-fire.dk