Type mismatch: 'rs'?
Fra : Morten

Dato : 11-11-02 20:04

Hej nyhedsgruppe :)

Jeg er rendt ind i et problem i en "ret profil"-side, hvor jeg
får fejlen:
Type mismatch 'rs'.

Kodelinjen, den klager over, er i min "ret profil"-formular, hvor
den skal vise det nuværende bruger-recordset.

Her er et par linjers kode.

Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
sql = "select * from bruger where brugernavn = '" &
Session("brugernavn") & "'"
rs.open sql, conn, 1, 3
if Request.ServerVariables("REQUEST_METHOD") = "POST" then
rs.update
rs("password") = Server.HTMLEncode(Request("password"))
rs("email") = Server.HTMLEncode(Request("email"))
rs("alder") = Server.HTMLEncode(Request("alder"))
rs("city") = Server.HTMLEncode(Request("city"))
rs("fandtos") = Server.HTMLEncode(Request("fandtos"))
rs.update
end if %>
<% end if %>
Rediger din profil:
><input type="text" name="adgangskode"
value="<%=rs("brugerKode")%>"> ...
<-- linjen med dette og de følgende "rs" i min form, den ikke kan
lide. Hvad kan skyldes dette? rs er jo defineret og dabasepath
osv. osv. er også defineret.

På forhånd tak.

- Morten.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-11-02 10:05

Morten skrev:

> [...]
> den skal vise det nuværende bruger-recordset.
>
> Her er et par linjers kode.

> if Request.ServerVariables("REQUEST_METHOD") = "POST" then

Herover har du en if-løkke.

> <% end if %>

Umiddelbart efter den er afsluttet lukker du en anden if-løkke (ud
fra den kode du har medsendt kan vi ikke se hvor den begynder).

Sandsynligvis er dit recordset slet ikke åbent når du får fejlen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen