Flashe Amibios på Asus K7M til km132 - den~
Fra : Morten B. Nielsen

Dato : 11-11-02 19:07

Hej gruppe,

Jeg forsøger at forberede min gamle Asus K7M Athlon 700 mhz på den nye
store harddisk jeg har købt, ved at flashe bios'en til den nyeste
version, km132, 2000/08/02 beta version, jvf
http://www.dbsnet.co.za/k7m/

Jeg har prøvet både med Flash827 (AMI Flash EPROM Programming Utility
version 8.27.13) og Flashk7m, Asus' modificerede udgave af Amibios'
program. I begge programmerne sætter jeg verification for bios tag til
for en sikkerheds skyld (de er som default off), men når den skal til
at flashe afbryder den med beskeden: "The bios tag was incorrect".

Kan nogen hjælpe mig med at løse problemet? Når jeg google'r efter fx
"k7m tag incorrect" finder jeg masser af folk med tilsvarende
problemer, men ingen løsninger der virker.

Jeg flasher fra en ikke-skrivebeskyttet bootdisk kreeret fra
www.bootdisk.com (DrDos 7.x disk for flashing), uden drivere, uden
adgang til NTFS-diskene, og biosfilen er ikke read-only.

Flashprogrammet identificerer mit bundkort sådan her:
part: SST 39SF020_V1 (256 KB, 5 volt)
chipset: AMD 751/686

Den nuværende bios identificerer sig: Amibios Easy Setup Utilities
ver. 1.18 (04/11/2000). Og på bunden af skærmen ved opstart står der:
62-0117-000000-00101111-071595-A751V686

Vh,
Morten

Fra : Leony

Dato : 12-11-02 08:22

"Morten B. Nielsen" <lackbeard@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Kan nogen hjælpe mig med at løse problemet? Når jeg google'r efter fx
> "k7m tag incorrect" finder jeg masser af folk med tilsvarende
> problemer, men ingen løsninger der virker.

Det kunne være en "bug" eller lignende.
Hvis du downloader BIOS fra et anerkendt sted/site (eksempelvis Asus' ftp),
så skulle der vel ikke være nogen grund til at tro at det ikke er BIOS til
K7M.
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Slot_A/AMD_Chipset/AMD_751/
er samme BIOS som du har fundet og samme tool (svjks).
Det kan jo også være noget der er "typisk" for BetaBIOS'er - kun et gæt.
Hvis jeg var dig ville jeg slå det fra og se hvad der så sker.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/