hvor meget ydelse vil man vinde ved at gå ~
Fra : Morten B

Dato : 11-11-02 19:02

hvor meget ydelse vil man vinde ved at gå fra 256MB DDR Ram til 512MB DDR
Ram

Fra : Morten B

Dato : 11-11-02 19:05

jeg køre med win XP

Fra : Martin K

Dato : 11-11-02 19:26

Morten B wrote:
> hvor meget ydelse vil man vinde ved at gå fra 256MB DDR Ram til 512MB
> DDR Ram

Det kommer helt klart an på hvad du bruger din maskine til. Jeg startede med
at købe 512 DDR for så vidste jeg ligesom at jeg havde lidt at tære på...

--
Martin K

Fra : Morten B

Dato : 11-11-02 19:43

jeg bruger den til spil

Fra : Robert Jensen

Dato : 11-11-02 20:00

"Morten B" <blankensteiner@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> jeg bruger den til spil

man plejer at sige at ram kan man aldrig få for meget af.
win xp sluger en del, og det samme gør de fleste spil, så jeg tror at du vil
få en del mere ydelse ud af at få 512.

har selv 512 ddr ram, og jeg ville personligt aldrig gå ned til 256 i win
xp.

Med Venlig Hilsen

Robert Jensen
www.robert-jensen.dk

Fra : Kristian Espensen

Dato : 11-11-02 22:33

"Morten B" <blankensteiner@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> jeg bruger den til spil

Battlefield 1942, UT2003 og Mafia er gode eksempler på spil hvor 512 MB vil
kunne mærkes i fht. 256 MB. Battlefield 1942 er den helt store ram-sluger,
spillet snupper ca. 300 MB! Diablo II er også hurtigere med 512 MB, da der
ikke skal loades så meget fra CD/HDD. Jeg startede med 256 MB DDR da jeg
opgraderede for en måned siden, men fjorten dage efter købte jeg yderligere
256 MB. Det kan klart anbefales, specielt hvis du har programmer kørende i
baggrunden mens du spiller.
--
Med venlig hilsen Kristian Espensen

Fra : -=Madsen=-

Dato : 12-11-02 01:13

<--------------------->
>Battlefield 1942 er den helt store ram-sluger,
> spillet snupper ca. 300 MB!
<---------------------->

Helt rigtigt

Jeg mente ellers før at 256 MB. var nok til en P4, det var kun lige ind til
jeg fik prøvet Battlefield 1942 ...
Pludseligt stoppede spilet og w2k fortalte der ikke var nok ram, sidefilen
(eller hvad den nu hedder) var for lille og udvide den automatisk, bag efter
kørte spilet videre hvor jeg kom til... straks efter satte jeg en 256MB klos
mere i som jeg ellers havde liggende på hylden *gg*

Fra : K.O

Dato : 11-11-02 19:57

"Morten B" <blankensteiner@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> hvor meget ydelse vil man vinde ved at gå fra 256MB DDR Ram til 512MB DDR
> Ram

Lig nul !!!

Største forskel være i hastigheden, hvis du har mange
programmer åbne på samme tid, eller skal ha'
mange og store billeder åbne i et billedprogram på samme tid.
Spilmæssig er der givetvis heller ikke noget at hente,
da 256 ofte er al rigelig...

Fra : Martin K

Dato : 11-11-02 20:17

K.O wrote:
> [...]
> mange og store billeder åbne i et billedprogram på samme tid.
> Spilmæssig er der givetvis heller ikke noget at hente,

Du vinder da en del i loade-tide mv...

--
Martin K

Fra : K.O

Dato : 11-11-02 21:32

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du vinder da en del i loade-tide mv...

Jeg gik fra 128 mb til 384 mb.
Største fordel var ikke i startup af windows,
heller ikke start af spil, men mærkbar
ved flere programmer åbne på samme tid, større pics mv.

MVH

Fra : Leony

Dato : 12-11-02 07:49

"K.O" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg gik fra 128 mb til 384 mb.
> Største fordel var ikke i startup af windows,
> heller ikke start af spil, men mærkbar
> ved flere programmer åbne på samme tid, større pics mv.

Hvilken RAM-type bruger du og hvilken Windows?

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/