tilføje css-class i contenteditable ?
Fra : Matthiessen

Dato : 11-11-02 16:50

hvordan tilføjer man en css-class i contenteditable felt ?

/Anders

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 13-11-02 22:46

> hvordan tilføjer man en css-class i contenteditable felt ?

Kikker man på listen over mulige kommandoer:

http://msdn.microsoft.com/workshop/author/dhtml/reference/commandids.asp

er 'FormatBlock' den eneste oplagte mulighed for at tilføje bruger-tags.
Desværre siger mine eksperimenter mig, at kun regelrette tags accepteres (fx
'<div>'), mens udvidede ignoreres (fx '<div class="myclass">'). Jeg leder
med andre ord også efter en løsning...

Se eventuelt

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/author/editing/t
utorials/html_editor.asp

for en mere generel introduktion.

Kim

--
· www.kensho.dk · psykologi og spiritualitet ·

Fra : Matthiessen

Dato : 14-11-02 10:03

"Kim Bach Petersen" <kim@kensho.dk> skrev i en meddelelse
<snip>

> [...]
(fx
> '<div>'), mens udvidede ignoreres (fx '<div class="myclass">'). Jeg leder

samme resultat jeg selv kom til :o/ - men mon ikke det snart kommer :)

tak for svaret

/Anders

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 14-11-02 09:46

On Mon, 11 Nov 2002 16:50:18 +0100, "Matthiessen"
<web@dioder_slet_.dk> wrote:

>hvordan tilføjer man en css-class i contenteditable felt ?

Hvad mener du helt bestemt?

createStyleSheet() virker fint (og tager et filnavn som argument).

Ellers kan du når du første gang "åbner dokumentet" (nu ved jeg
selvfølgelig ikke hvordan du lige gør) - bruge
document.open();
document.write();
og document.close();

hvis du mener på ét eller flere elementer kan du benytte

element.className = 'minCSSKlasse';