MS Windows
briani 27239
win xp-pro mangler virtuel hukommelse.
Fra : Morten Larsen

Dato : 11-11-02 16:42

Hej

Det sidste stykke tid er min maskine kommet med
en meddelelse når jeg vil lukke ned, noget
med at systemet mangler virtuel hukommelse, og
vil derfor udvide størrelsen af sidefilen ?

Hvad er det for noget ?

mit system:
Win XP pro på:
Amd Athlon 1500xp+
256 MB SD ram
60 GB Seagate disk
+ div småting

Fra : Morten Larsen

Dato : 11-11-02 21:22

"Morten Larsen" <hos@larsenNOSPAM.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Det sidste stykke tid er min maskine kommet med
> en meddelelse når jeg vil lukke ned, noget

Hallo - er der nogen ?, eller er jeg den første der har
prøvet at få denne meddelelse ?
Mangler i info om min puter ?

Morten

Fra : Flemming Jacobsen

Dato : 12-11-02 08:13

"Morten Larsen" skrev
> systemet mangler virtuel hukommelse, og
> vil derfor udvide størrelsen af sidefilen ?

To løsningsforslag.

1. sæt mere ram i maskinen

2. gør sidefilen større i.:
/denne computer/egenskaber/avanceret
/ydeevne/indstillinger/avanceret/virtuel hukommelse
/skift/
husk at "definere" ellers bliver de nye værdier ikke gemt

Og nej du er ikke den første. §

Mvh

/Flemming

Fra : Morten Larsen

Dato : 12-11-02 17:02

> [...]
> /ydeevne/indstillinger/avanceret/virtuel hukommelse
> /skift/
> husk at "definere" ellers bliver de nye værdier ikke gemt

Det har jeg nu gjort. Den stod til 700 et eller andet MB
og er nu sat til 1000 MB Er det ikke vildt meget ?

Morten

Fra : Flemming Jacobsen

Dato : 13-11-02 11:43

> "Morten Larsen" skrev
> Det har jeg nu gjort. Den stod til 700 et eller andet MB
> og er nu sat til 1000 MB Er det ikke vildt meget ?

Jo det er meget, og (jeg mener) det er noget med at xp
gør nogle områder klar til, det den evt. skal gemme,
i tilfælde af nedbrud oa. f.eks. dvale, gendannelse mm.

Så hut jeg visker, har "madsen" og andre på et tidspunkt
diskuteret, hvordan man gennem tilpasning af xp´s
opsætning, kunne nedsætte xp´s forbrug af sidefil, men
her må andre (med en bedre hukommelse) træde til.

og der er jo også mulighed for at lave en "fast" sidefil
på et andet drev, men det kræver jo en ekstra hd.

men til din oplysning kan jeg sige, at her er der 1gb ram,
og xp mener så at der skal afsættes min 1,5 og max 3gb
til sidefil. § så du er ikke alene.

mvh
/Flemming

Fra : **TwN**

Dato : 13-11-02 13:25

> [...]
> opsætning, kunne nedsætte xp´s forbrug af sidefil, men
> her må andre (med en bedre hukommelse) træde til.

Man kan slå "dvale"(Hibernate) fra, ved at gå ind på control-panelet ->
"power options" -> "Hibernate"

Fra : **TwN**

Dato : 13-11-02 08:55

Hvor meget ledig diskplads har du? 256Mb RAM skulle ellers være nok...
Prøv evt. at defragmentere...en lille "teori", jeg er ikke sikker på det
hjælper, men prøv

**TwN**

Fra : Flemming Jacobsen

Dato : 13-11-02 14:59

> "**TwN**" skrev
> Hvor meget ledig diskplads har du? 256Mb RAM skulle ellers være nok...

"Skulle være nok" og "er nok"
er i dette tilfælde 2 meget forskellige ting.

har prøvet øvelsen.:
(systemet mangler virtuel hukommelse, og
vil derfor udvide størrelsen af sidefilen)
på flere maskiner, og det stopper ikke
før mængden af ram kommer over 384mb. (eks. 3 x 128)

Så deeeeeeet.!! §:-/

Mvh

/Flemming

Fra : **TwN**

Dato : 13-11-02 16:57

> "Skulle være nok" og "er nok"
> er i dette tilfælde 2 meget forskellige ting.

Oay, der kan jeg så ikke lige se den store forskel....? er det ik det samme
at sige "skulle være nok" som at sige "er nok"???

Fra : Madsen

Dato : 13-11-02 15:17

Flemming Jacobsen skrev:

> har prøvet øvelsen.:
> (systemet mangler virtuel hukommelse, og
> vil derfor udvide størrelsen af sidefilen)
> på flere maskiner, og det stopper ikke
> før mængden af ram kommer over 384mb. (eks. 3 x 128)

Har prøvet nøjagtig det samme på en kammerats pc med WinXP Pro DK.
Fejlmeddelelsen forsvandt ikke før sidefilen kom op på 3 x MB RAM
installeret.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 13-11-02 17:19

**TwN** skrev:

> er det ik det samme at sige "skulle være nok" som at sige "er
> nok"???

Egentlig ikke for ifølge MS så 'skulle det være nok' med en side-
fil som er halvanden gange så stor som MB RAM installeret, men
noget tyder på at det ikke altid 'er nok', så i dette tilfælde er
der forskel på de to udsagn. :)

Madsen.

Fra : **TwN**

Dato : 13-11-02 18:12

Hmm, hva fa'en...
Men hans pagefile, siger han, allerede er på 1000Mb......
Det lyder lidt underligt at han så STADIG for fejlen...
btw. har du installeret SP1, Morten Larsen??????

Fra : Morten Larsen

Dato : 13-11-02 21:29

"**TwN**" <wcrew2002@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hmm, hva fa'en...
> Men hans pagefile, siger han, allerede er på 1000Mb......
> Det lyder lidt underligt at han så STADIG for fejlen...
> btw. har du installeret SP1, Morten Larsen??????

Hov hov, jeg har ikke sagt at fejlen stadig er der efter
at jeg hævet fra 700, til 1000 MB den har ikke vist sig siden,
men jeg har vel kun haft 2 lukninger siden, så det kan da stadig
ske, (det var ikke ved alle lukninger før ændring, at fejlen kom)

Jeg syntes bare at 1 GB sidefil lyder HELT VILDT når
jeg tænker på ham der måske kun har 2 GB hd-plads.
Jeg har masser af plads, men tænkte på om jeg spilder cpu-kraft
eller lign. fordi jeg mangler ram, eller mangler update
Jeg mener at have hentet pack1 kan jeg tjekke det på nogen måde ?

Morten

Fra : Madsen

Dato : 13-11-02 21:30

**TwN** skrev:

> Hmm, hva fa'en...

Tja, hva' fa'en.

> Men hans pagefile, siger han, allerede er på 1000Mb......
> Det lyder lidt underligt at han så STADIG for fejlen...

Enig.

PS. Se gerne: <http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html>
Det ville gøre dine indlæg en del mere overskuelige hvis du fulgte
disse simple retningslinier.

Madsen.