db eller ??
Fra : Jeppe B. Nielsen

Dato : 11-11-02 14:18

Hej NG.

Jeg er MEGET nysgerrig, hvad angår PhP, og jeg vil mægtig gerne i gang med,
at programmere, men jeg har lidt spørgsmål.

1. Hvad kræver det at lave en database? altså skal man gå igennem noget ODBC
eller hvordan foregår det

2. Kan man henvise til en db ligesom man henviser til et .css stylesheet.

3. Kan man lave en database i sit html/PhP document, der bare skal opdateres
med nogle arrays ell. lign.

4. Kan man give et (a href=")link et ID så man kan "trække" et navn og nogle
oplysninger over i en <form> i et andet dokument?

osv. osv..
I kan nok hører, at jeg er på baby niveau endnu. Men det kunne være lidt
lækkert, hvis jeg kunne få lidt starthjælp.

Fra : Mads Jensen

Dato : 11-11-02 15:27

> 1. Hvad kræver det at lave en database? altså skal man gå igennem noget
ODBC
> eller hvordan foregår det
PHP understøttelse og manualen som god læsning

> 2. Kan man henvise til en db ligesom man henviser til et .css stylesheet.
Du skal have forbindelse gennem PHP først, og så lege med den.

> 3. Kan man lave en database i sit html/PhP document, der bare skal
opdateres
> med nogle arrays ell. lign.
Ikke en database som sådan, men du kan sagtens lege lidt med filer i PHP

Ja, http://www.php.dk/index.php?gud=nonexistising

> I kan nok hører, at jeg er på baby niveau endnu. Men det kunne være lidt
> lækkert, hvis jeg kunne få lidt starthjælp.

Lyder som en god gang STFW! http://dk.php.net/
http://www.webcafe.dk er gode stede at starte!

/Mads

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 12-11-02 10:36

Jeppe B. Nielsen wrote:
> [...]
> at programmere, men jeg har lidt spørgsmål.
>
> 1. Hvad kræver det at lave en database? altså skal man gå igennem noget ODBC

det skal man ikke, men man kan...

Du kan lære en masse om php, forms og databaser her:
<http://www.webcafe.dk/artikler/php/index.html>.

Derudover lærer man også meget ved blot at følge med i Q&A's på den her
gruppe i et stykke tid .

Endelig findes der også en gruppe der hedder dk.edb.database som er
oplagt at bruge når du når til databasespecifikke formål (blot til
orientering, dit spørgsmål var efter min mening helt korrekt stillet i
denne gruppe )

mvh

Jesper Brunholm

--