hd'er slukker i utide?
Fra : Lasse Engel Pedersen

Dato : 11-11-02 12:57

Hej Gruppe,

Et tilbageværende problem med min hd'er er kommet frem igen, Da jeg skulle
tænde maskinen i morges, slukkede og tændte min hd en del gange under
opstart, hvorefter tilsidst den frøs inden den kom helt ind i windows. Jeg
pillede kablerne ud til mit cd-rom drev og brænder og herefter startede den
uden problemer. Efter et stykke tid slukkede jeg den og satte brænder og
cd-rom drev til igen. Samme problem en gang mere... Men nu et par timer
senere virker det hele uden problemer igen. Jeg er ikke klar over om det er
strømforsyningen der skal være varm nok eller lign.? Eller er det min
hd/bundkort/cdromdrev brænder der er galt med?

Håber der er nogle der kan komme med en forklaring. Der er stadigvæk garanti
på hd/bundkort og strømforsyning, men det er ikke så god en ide at sende det
hele retur uden at vide hvad der er fejl i...

Min asus pc-probe fortæller mig følgende(men jeg ved nu ikke hvor meget jeg
stoler på den..):

+12v 12,736
+3.3v 3.184
Vcore står på 1.776

mit system er:

Noisecontrol 350w
IBM 60GXP 40 gb
Pioneer cd-rom drev
Hp 8200i brænder
GFti4400
Asus A7v333
Athlon 1800 XP
256 mb ram
2 netkort
indbygget lydkort

mvh
Lasse
ps denne besked er krydspostet, da jeg ikke var helt sikker på hvor den
hørte til :0)

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 11-11-02 19:24

Lasse Engel Pedersen wrote:
> IBM 60GXP 40 gb
[HDD tænder og slukker og fryser til sidst]

Test din HDD med DFT fra:
<http://www.storage.ibm.com/hdd/support/download.htm>

Finder den fejl, gå da ind på denne side:
<http://www.storage.ibm.com/warranty/jsp/arma31.jsp>
- Og verificér din garanti og få lavet en RMA, for returnering
af HDD.

--
Venligst
Mikael Nørrelund

Remove "removespamfilter" in my email adress for direct mail.

Fra : M_abs

Dato : 15-11-02 15:58

Giver din strøm-forsyning nok strøm, jeg havde et lignede problem med min
Quantum Fireball AS 30 gb pga. defekt 300w strøm forsyning der ikke kunne
håndtere 2 hdd. 700 mhz duron + geforce2 samt dvd og brænder. (Den brændte
af da jeg fik en 2000+ XP og nu har jeg ikke problemet?)

Fra : Lasse Engel Pedersen

Dato : 15-11-02 16:01

"M_abs" <the_mabs@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
> håndtere 2 hdd. 700 mhz duron + geforce2 samt dvd og brænder. (Den brændte
> af da jeg fik en 2000+ XP og nu har jeg ikke problemet?)

Hvis det er strømforsyningen er den kun periodisk ustabilt, da jeg har haft
to yderligere hd'er i den, uden den tilsyneladende viste flere problemer...
men jeg vil lige prøve at teste det næste gang jeg får min hd tilbage, så
kan jeg lige prøve at fylde den op med hd'er så , men var din periodisk
ustabilt eller hvorledes gav det sig udslag?

mvh
Lasse