Jumperfree mode på a7v8x?
Fra : Karsten Vinding

Dato : 11-11-02 07:49

Jeg har købt subj, og monteret en XP2400+ deri, og det kører jo dejligt,
og perfekt fra første øjeblik.

Så skulle der jo leges lidt med noget OC, men ligemeget hvor meget jeg
læser i den medfølgende manual, kan jeg ikke finde ud af hvordan jeg
enabler jumperfree mode, og dermed kan justere diverse frekvenser
(multiplier kommer senere).

Er jeg blevet fuldstændig blind, eller kan nogen henvise mig til hvor
jeg kan finde de rette oplysninger?

--
Mvh, Karsten.
http://www.vinding.adsl.dk

Fra : Karsten Vinding

Dato : 11-11-02 10:29

Karsten Vinding wrote:

> Er jeg blevet fuldstændig blind, eller kan nogen henvise mig til hvor
> jeg kan finde de rette oplysninger?

Nevermind, jeg har fundet det. Det kniber åbenbart med synet.

Min XP2400+ kører nu 12x175=2100Mhz. Det kører helt perfekt uden at jeg
har gjort noget ud af ekstra køling eller lignende. Det undrer mig at
jeg kan ændre multiplier, da CPU'en ikke er låst op, men det virker
perfekt, med diverse forskellige multipliers.

Jeg havde godt nok hørt rygter om at a7v8x skulle låse XP'ere op, og det
passer tilsyneladende.

--
Mvh, Karsten.
http://www.vinding.adsl.dk

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 11-11-02 11:09

Karsten Vinding wrote:

> [...]
> perfekt, med diverse forskellige multipliers.
>
> Jeg havde godt nok hørt rygter om at a7v8x skulle låse XP'ere op, og det

XFUT til dk.edb.hardware.overclocking

Fra : Kristian Espensen

Dato : 11-11-02 15:00

"Karsten Vinding" <karsten@vinding.adsl.dk> wrote in message
> [...]
> perfekt, med diverse forskellige multipliers.
>
> Jeg havde godt nok hørt rygter om at a7v8x skulle låse XP'ere op, og det

Et bundkort kan ikke låse en cpu op, medmindre det er udstyret med særlig
avanceret laser-teknologi som kan forbinde broer . Jeg har dog hørt om
mange med "u-låst" multiplier på XP 2400+, så det kan være nogle XP 2400+
ikke er låst fra AMD's side.
--
Med venlig hilsen Kristian Espensen

Fra : Karsten Vinding

Dato : 11-11-02 22:54

Kristian Espensen wrote:

> Et bundkort kan ikke låse en cpu op, medmindre det er udstyret med særlig
> avanceret laser-teknologi som kan forbinde broer . Jeg har dog hørt om

Nej det vidste jeg egentlig også godt

> mange med "u-låst" multiplier på XP 2400+, så det kan være nogle XP 2400+
> ikke er låst fra AMD's side.

Det sjove er at jeg med mit blotte øje kan se at 3 af L3 broerne er
skåret på min XP2400+

Men det virker perfekt med at vælge multiplier, så måske hemmeligheden
ligger et andet sted?

--
Mvh, Karsten.
http://www.vinding.adsl.dk

Fra : Kristian Espensen

Dato : 11-11-02 23:55

> [...]
> skåret på min XP2400+
>
> Men det virker perfekt med at vælge multiplier, så måske hemmeligheden

Kan du også sænke multiplier'en
--
Med venlig hilsen Kristian Espensen?

Fra : Karsten Vinding

Dato : 12-11-02 08:06

Kristian Espensen wrote:

> Kan du også sænke multiplier'en

Ja. Jeg kører nu med 12x multiplier i stedet for 15x, og så med 166MHz
FSB i stedet for 133MHz (jeg kører reelt 175x12, men det er en anden
sag).

--
Mvh, Karsten.
http://www.vinding.adsl.dk

Fra : Kristian Espensen

Dato : 12-11-02 23:14

> Ja. Jeg kører nu med 12x multiplier i stedet for 15x, og så med 166MHz
> FSB i stedet for 133MHz (jeg kører reelt 175x12, men det er en anden
> sag).

Lækkert. Hvis AMD ikke har låst 2400+ er den pludselig blevet meget
interessant. Jeg har hørt om at folk kunne hæve multiplier, men ikke sænke
den uden at forbinde et par pins.
--
Med venlig hilsen Kristian Espensen