Jul i stalden
Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 10-11-02 15:50

Halløjsa.

Hvor sker der da bare for lidt i denne gruppe, hva'!?

Men så vil jeg da starte en ny tråd; hvordan holder I andre jul og nytår med
jeres heste? Pynter i stalden og dén slags?

Jeg har fået jordens grimmeste nisse af min mor. Den kommer i hvert fald ud
i hestestalden. Jeg har også overvejet at lave en fin granmåtte til at tørre
sneen af støvlerne med, men den må ligge et sted, hvor hestene ikke kan
spise den.

Sidste år holdt jeg nytår i nærheden af hestene for at se, hvordan de
klarede alt fyrværkeriet. Kl. ca. et gik vi over og kiggede til dem; da stod
de på marken fuldstændig gennemblødte af sved, så de havde nok tonset en hel
del rundt. De var i hvert fald ikke vilde med at skule ind i stalden igen,
men kom dog da de fandt ud af, at de fik mad. Det var rigtigt hyggeligt,
selvom det var synd, at de var bange.

Hvad gør I andre?

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : Musen

Dato : 11-11-02 10:31

> Hvor sker der da bare for lidt i denne gruppe, hva'!?

ja det kan jeg da kun give dig ret i...

> Men så vil jeg da starte en ny tråd; hvordan holder I andre jul og nytår
med
> jeres heste? Pynter i stalden og dén slags?

Jeg plejer at lave en halmkrans til hver hest, som pyntes med gran. Dem
hænger jeg op over boksene. Udover det gør jeg ikke så meget i at pynte
stalden. Selve juleaften får de hver en lille julegave, i form af en
blanding af lidt gulerødder, æbler og roer. Og så sætter jeg somregel lidt
julemusik på båndoptageren derovre, men det er nu mest for min egen
skyld...Det virker dogu også som om hestene synes det er hyggeligt *GGG*
Når julen er overstået, får de det aflagte juletræ, hvilket virkelig bringer
lykke på folden. Sidste år kastede de rundt med det og rullede sig oveni
det, så der efter et par dage kun var lidt stamme tilbage

> [...]
> men kom dog da de fandt ud af, at de fik mad. Det var rigtigt hyggeligt,

Nytårsaften plejer heldigvis ikke at være et problem her. Vi er altid
hjemme, og når vi kigger til dem ved et-tiden, plejer de bare at stå og
gumle i halmen. Så det er jeg ikke så nervøs for.
Men jeg tror det er det rigtige at lukke dem ud, hvis de er bange for det,
for inde i stalden kan de jo ikke se hvad der sker, og ikke flygte nogen
steder hen. Det kan de jo på marken.

Venlig hilsen og god fornøjelse
Musen

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 11-11-02 20:43

"Trond Øyvind Hermansen" <oyvind.hermansen@iname.com> wrote:

>Hvor sker der da bare for lidt i denne gruppe, hva'!?

Jammen, de er da alle ude at ride i dette herlige vejr

>Men så vil jeg da starte en ny tråd; hvordan holder I andre jul og nytår med
>jeres heste? Pynter i stalden og dén slags?

Sdste år havde vi planlagt en hel julefest i stalden med pynt og det
hele, samt havre med flødeskum. Desværre kom min hest til skade kort
inden jul og kuóm på landbohøjskolen i København til kort inden nytår.
Al festivitas blev aflyst. Selv juletræet i stuen blev aflyst. Det var
dobbelt trist at det netop var lillejuleaften forrige år vi fik ham.

>de på marken fuldstændig gennemblødte af sved, så de havde nok tonset en hel
>del rundt. De var i hvert fald ikke vilde med at skule ind i stalden igen,

Jeg gik og smugkiggede for at se reaktionen. Da fyrværkeriet var på
sit højeste, stod de næsten alle og kiggede ud af hvert sit vindue for
at se hvad der skete. Tilsyneladende i fin ro, så ingen problemer her.

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen

braadso@soholm.com
www.soholm.com

Fra : Holm

Dato : 11-11-02 21:45

Trond Øyvind Hermansen <oyvind.hermansen@iname.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3dcee712$0$135$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Halløjsa.
>
> Hvor sker der da bare for lidt i denne gruppe, hva'!?

Ja det gør der egentlig....snøft...kan vi ikke ændre på det ?

> Jeg har fået jordens grimmeste nisse af min mor. Den kommer i hvert fald
ud
> i hestestalden.

Det er da synd for hestene.....;0)))

> [...]
stod
> de på marken fuldstændig gennemblødte af sved, så de havde nok tonset en

AHA...derfor kommer nissen ud i stalden ...der er altså ingen heste derinde
ved juletid ????He he he he !!!

De var i hvert fald ikke vilde med at skule ind i stalden igen,

Nix , for der er jo fuld af grimme nisser....hø hø hø ...

> men kom dog da de fandt ud af, at de fik mad. Det var rigtigt hyggeligt,
> selvom det var synd, at de var bange.

Fik de nissegrød ??? ( ka´bare ikk´la´vær´....)

> Hvad gør I andre?

Vi sætter SØDE nisser ud i stalden .....

Hvem var det der var i avisen idag ??
Jeg tror det godt kunne være dig!!!!!!!!

Fint projekt der på Fyrkat...klø på!!!God vind og meget mere....

Mange hilsener Holm

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 12-11-02 11:09

"Holm" <dortheholm@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> ud
>
> Det er da synd for hestene.....;0)))

Jeg tror egentlig, de er temmeligt ligeglade - sålænge de får deres mad.

> stod
> hel
>
> AHA...derfor kommer nissen ud i stalden ...der er altså ingen heste
derinde
> ved juletid ????He he he he !!!

Næh, vi havde ingen nisser sidste år. Ikke nogen vi selv havde anbragt, i
hvert fald. *G*

> De var i hvert fald ikke vilde med at skule ind i stalden igen,
>
> Nix , for der er jo fuld af grimme nisser....hø hø hø ...

> Fik de nissegrød ??? ( ka´bare ikk´la´vær´....)

Nej! De fik, så vidt jeg husker, en masse gulerødder. Min egen hest skal
nok ha' bananer i år; hun er helt tosset med dem. Det er der ikke så mange
af de andre hetse, jeg kender, der er.

> Hvem var det der var i avisen idag ??
> Jeg tror det godt kunne være dig!!!!!!!!

Jo, det er rigtigt. Det var mig i avisen. Hold et øje med TV-Nord, hvis du/I
har mulighed for det; der skulle gerne komme noget med mig på en fin
tölter - håber jeg.

> Fint projekt der på Fyrkat...klø på!!!God vind og meget mere....

Vi takker og klør på.

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : Nina Svanholm

Dato : 12-11-02 21:04

Hejsa

> Hvor sker der da bare for lidt i denne gruppe, hva'!?

Jamen så er det da godt at vi har dig

> Men så vil jeg da starte en ny tråd; hvordan holder I andre jul og nytår
med
> jeres heste? Pynter i stalden og dén slags?

Jep, jeg må indrømme at jeg sætter nisser og andet godt rundt omkring i
stalden. Da jeg var yngre havde min gamle gule nissehue på i hele december
måned når vi var ude at ride og ikke at forglemme en rød sløjfe i halen
Vi har uden tvivl været yndige at se på )

> Jeg har fået jordens grimmeste nisse af min mor. Den kommer i hvert fald
ud
> i hestestalden.

Hmm, nå ja det er heller ikke alle nisser der er lige kønne i min stald

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Anet

Dato : 13-11-02 10:36

Hej Alle

Jeg har bare en lille stald med tre hestebokse og det er nu ganske hyggeligt
her i den søde juletid. Jeg plejer at hænge børnenes julepynt op derovre.
Der går mange gode timer med at sidde og lave det pynt hele familien inde
ved spisebordet. Vi hænger flettede julehjerter op og vores lille araber går
med Nissehue når han er ude at ride tur hele december. Det er som om at han
går med på spøgen og står og venter på at vi sætter den på ham inden
rideturen hver gang. Desuden så laver vi halmkranse og hænger op. Juleaften
får hestene udhulede brød fyldt med gulerødder og æblestykker. Vi er ovre og
hilse god jul om aftenen og der er jo selvfølgelig lys i stalden hele
aftenen. Juleaftensdag bliver hestene striglet så de står og er julerene og
smukke i pelsen. Lidt som man siger at mennesker før fik julebad *S*.

Nytårsaften står de altid indenfor i stalden da jeg ikke skal nyde noget af
at de bliver forskrækket over fyrværkeri og stikker af ud af folden. De står
og hygger sig i stalden og er ikke påvirket af alle de lys og knald det
giver.

hilsen

Anet