Elite Group Bundkort K7SEM
Fra : Peter Skovgaard

Dato : 11-11-02 00:26

Hej igruppen. Jeg har lige fået et nyt bundkort. Det er et Elite Gropu
bundkort ved navn K7SEM. det er et micro ATX og skulle efter sigende
være et kanon godt kort. Jeg har i midlertid det problem, at jeg kun
kan køre Win 98 SE og Win ME på dette kort. Jeg kan ikke få lov til at
installere Win 2000 eller Win XP. Når jeg prøver på det, får jeg den
blå stopskærm og installationen afsluttes. Denne melding kommer i
toppen af stopskærmen"unmountable boot-device".
Er der nogen der har en anelse om hvad der er galt, eller er det
bundkortet der er defekt.
Håber på et hurtigt svar. På forhånd tak.
M.v.h
Peter

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 11-11-02 13:10

Peter Skovgaard wrote:
> Denne melding kommer i toppen af stopskærmen"unmountable
> boot-device".
> Er der nogen der har en anelse om hvad der er galt, eller er det
> bundkortet der er defekt.

Har du søgt efter "unmountable boot device" på fx.
www.google.com? - Nej, vel?
<http://makeashorterlink.com/?I68A22862>

Har du fået opdateret BIOS på bundkortet?
<http://www.ecs.com.tw/download/bios_m.htm>

--
Venligst
Mikael Nørrelund

Remove "removespamfilter" in my email adress for direct mail.

Fra : o&u

Dato : 11-11-02 19:22

On Mon, 11 Nov 2002 13:09:35 +0100, Mikael Nørrelund Andersen
<noerrelund@removespamfilterpc.dk> wrote:

>Har du søgt efter "unmountable boot device" på fx.
>www.google.com? - Nej, vel?
><http://makeashorterlink.com/?I68A22862>
>
>Har du fået opdateret BIOS på bundkortet?
><http://www.ecs.com.tw/download/bios_m.htm>

http://www.experts-exchange.com/Operating_Systems/WinXP/Q_20333542.html

Der står, at bios opsætninger bør gås igennem for harddisks
vedkommende.

Evt. kør diagnostics med software fra harddisk fabrikanten.

Hvordan har du f-disket harddisken. Har du sat en partition startable
?

Installerer du fra cd-rom eller harddisk. Jeg mener f.eks., at der er
mange pirater i omløb, som ikke kan installere fra cd-rom. Man skal
med en kørende windows kopiere cd til harddisk directory og installere
derfra. Husk at loade smartdrv.exe også (findes med google evt. for
download).

mvh

John

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 11-11-02 19:27

o&u wrote:
> Hvordan har du f-disket harddisken. Har du sat en partition
> startable?
[snip]

Jeg har ikke et problem, det er Peter.
Lær at citere korrekt:
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Fra : K.O

Dato : 11-11-02 19:00

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@removespamfilterpc.dk> skrev i en
meddelelse news:3dcfa419$0$134$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Har du søgt efter "unmountable boot device" på fx.
> www.google.com? - Nej, vel?
> <http://makeashorterlink.com/?I68A22862>
>
> Har du fået opdateret BIOS på bundkortet?
> <http://www.ecs.com.tw/download/bios_m.htm>

BIOS skal ikke opdateres før det funker...
Typisk er det en halvdårlig ram, som dog lader
98 + ME installere, men ikke XP/2000....

Er du lidt mere uheldig, er det CPU'en, og er
det harddisken, så er det en sjælden fejl, som måske
kan fixes med en "clearhd" lign program.

MVH

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 11-11-02 22:47

K.O wrote:
["unmountable boot device"]
> BIOS skal ikke opdateres før det funker...

Jeg ved det, men det løser mange små-problemer.

Fra : o&u

Dato : 11-11-02 20:00

> [...]

>www.google.com? - Nej, vel?
><http://makeashorterlink.com/?I68A22862>
>
>Har du fået opdateret BIOS på bundkortet?

Når Windows XP spørger efter scsi drivere, skal du trykke F6 og fodre
den med sis ide-drivere. XP og win2k kalder nemlig alle specielle
kontrollere for scsi.

Kan det ikke være det ?

mvh

John

Fra : Danish Bacon

Dato : 11-11-02 22:12

Hvis du kører med ATA100 eller 133 HD kan det også være pga
IDE-kablet....Hvis det er et af de gamle flade grå kabler.
Fik en lignende fejl på netop det mobo med netop det problem

--
Mvh.
Kim Høegh-Guldberg

Fra : Peter Skovgaard

Dato : 13-11-02 23:04

Hej Michael og K.O.

Tak for svarene, det er nu bevist, at der var fejl på det omtalte
K7SEM bundkort fra ECS. Det ert blevet skiftet, og et andet
installeret, men det har vi også haft problemer med, men nu kører det
som det skal.
M.v.h
Peter