Ugentligt indlæg?
Fra : Peter Brixen

Dato : 10-11-02 22:14

Hej NG,

jeg har tænkt på om det måske kunne være en idé at lave et ugentligt
indlæg her i dk.edb.system.unix, som nogle gør det i andre
nyhedsgrupper. I et sådant indlæg kunne indholdet være et overblik
over ugens nyheder, en sektion med fokus på en kommando, en sektion
med et tip, og eventuelt andre sektioner.

Indlægget kunne blive lavet af forskellige interesserede, og
samarbejdet skulle nok foregå via email. Så kunne vi lave en
hjemmeside for det senere hen. Grunden til at jeg fik idéen er, at det
kunne være dejligt at få et overblik over nyhederne i Linux-verdenen,
og så vide, at man bare kan tjekke det én gang om ugen i stedet for
hver dag. Desuden kunne det være sjovt at lave disse indlæg, og det er
vel en del af meningen.

Man kunne jo lave en mailing-liste, men jeg synes at der vil være
bedre muligheder for diskussion af nyhederne, det pågældende tip,
kommandoen eller hvad der nu ellers kan komme til at være.

Jeg håber, at I vil kommentere idéen.

-P. Brixen

Fra : Michel Komischke

Dato : 11-11-02 01:16

On Sun, 10 Nov 2002 13:13:40 +0000, Peter Brixen wrote:

> Jeg håber, at I vil kommentere idéen.

Idéen virker da meget god, spørgsmålet er så om man kan finde nogen der er
villige til at ofre deres tid *hver* uge på det :)

Den slags har det nemlig med at uddø ret hurtigt.

--
,''`. Michel Komischke
: :' :

Fra : Peter Makholm

Dato : 11-11-02 08:09

brixen@jyde.dk (Peter Brixen) writes:

> jeg har tænkt på om det måske kunne være en idé at lave et ugentligt
> indlæg her i dk.edb.system.unix, som nogle gør det i andre
> nyhedsgrupper. I et sådant indlæg kunne indholdet være et overblik

Det ville være et enormt stort arbejde, men hvad er det egentlig du
henviser til i andre grupper. Det eneste der bliver jævnligt udsendt i
de grupper jeg deltager i er OSS'er, som er ret statiske tekster.

> [...]
> kunne være dejligt at få et overblik over nyhederne i Linux-verdenen,
> og så vide, at man bare kan tjekke det én gang om ugen i stedet for

DS Unix F. HDH.

Dette er også en ting som jeg mener at webbasserede netsteder er
ganske gode til. Så hvad med bare at følge med på sådan et?

--
Peter Makholm | Emacs is the only modern general-purpose
peter@makholm.net | operating system that doesn't multitask

Fra : Peter Brixen

Dato : 11-11-02 12:02

Peter Makholm <peter@makholm.net> wrote in message news:<87bs4wh9b8.fsf@xyzzy.adsl.dk>...

> Det ville være et enormt stort arbejde, men hvad er det egentlig du
> henviser til i andre grupper. Det eneste der bliver jævnligt udsendt i
> de grupper jeg deltager i er OSS'er, som er ret statiske tekster.

Folk sender f.eks jævnligt anmeldelser af tv-serie episoder ud, og du
kan måske støde på "Philip's Reviews #40" eller noget lignende. Det er
den slags stil, jeg sigter efter, hvor vi så i stedet for én person
kan samarbejde om det.

> Dette er også en ting som jeg mener at webbasserede netsteder er
> ganske gode til. Så hvad med bare at følge med på sådan et?

Det mener jeg også. Men det skulle nok være en samling links fra
danske og engelske websteder, hvor man kunne få et overblik, altså
uden at behøve skrive det store om det.

Jeg lufter stadig idéen, men hvis der ikke er stemning, så er det ok.

-Brixen

Fra : Jesper Harder

Dato : 11-11-02 15:27

Peter Makholm <peter@makholm.net> writes:

> Det ville være et enormt stort arbejde, men hvad er det egentlig du
> henviser til i andre grupper. Det eneste der bliver jævnligt udsendt i
> de grupper jeg deltager i er OSS'er, som er ret statiske tekster.

Nogle grupper (og mailinglister) har et ugentligt resumé over de emner i
gruppen, som redaktøren har fundet interessante. Eksempler er
"Tcl-URL!", som bliver sendt til comp.lang.tcl.announce, og "Kernel
Traffic" for LKML.