Hvornår bliver han stueren?
Fra : Søren Rasmussen

Dato : 10-11-02 21:43

Vi har lige fået en dejlig hvalp - schæfer/rottweiler han, som nu er 11
uger... Vi er utroligt glade for ham, men hører fra alle andre
hundeforældre, at deres hunde var stuerene stort set med det samme...
Vores Rollo vil gerne gøre det udenfor - men der sker mange uheld på gulvene
rundt
omkring... Vi kan ha' ham ude og gå - og 5 minutter efter, vi er kommet ind,
ligger der en pøl på gulvet...
Vi skælder kun ud, når vi griber ham i 'aktion' på gulvet... og vi roser ham
når det sker, som det skal udenfor..
Spørgsmålet er blot om hvor længe går der så'n i gennemsnit, før den er helt
stueren?..

Fra : Ghita Madsen

Dato : 11-11-02 10:37

"Søren Rasmussen" <friends@orbiter.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ham
> når det sker, som det skal udenfor..
> Spørgsmålet er blot om hvor længe går der så'n i gennemsnit, før den er

Hejsa.

Ok, gør som I selv vil gøre, men den virker altså.
De skal jo vide at det er forkert det de har gjort.

Fra : Therese

Dato : 11-11-02 11:30

"Ghita Madsen" skrev i en meddelelse .

> Hejsa.
>
> Ok, gør som I selv vil gøre, men den virker altså.
> De skal jo vide at det er forkert det de har gjort.

Godt jeg ikke er barn eller hund i din familie!!! De må have og få et
forfærdentligt liv, hvis det er dine generelle opdragelsesmetoder!

Fra : Mari

Dato : 11-11-02 11:32

"Ghita Madsen" <ghita@sulfosnovsen.dk> skrev i en meddelelse
> Ok, gør som I selv vil gøre, men den virker altså.
> De skal jo vide at det er forkert det de har gjort.

Ja, det virker ligeså godt som når du beder den om
"at slå brættet ned - og skylle ud" - og den så husker at
skylle poter bagefter.

Det er da godt du er begyndt at læse med her - for så
har du da muligheden for at lære, hvordan man ikke skal
opdrage sine hunde. Korporligheder er yt.

Hunde husker ikke hvad de HAR gjort - de ved kun hvad de
er igang med LIGE NU.
Når de så alligevel husker - så associerer de hændelser med
konsekvenser. Dvs. de har billedlager, der fortæller dem om
konsekvensen af deres handlinger giver positive eller negative
reaktioner.

Derfor er det svineri at smøre denind i urin - for den ved intet
om at hvad meningen er med det.

Mari

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-11-02 11:34

"Ghita Madsen" <ghita@sulfosnovsen.dk> wrote in message

> [...]
> >

> Hejsa.
>
> Ok, gør som I selv vil gøre, men den virker altså.
> De skal jo vide at det er forkert det de har gjort.

Sov hos hunden, sæt æggeuret til 2 timer.
Når uret ringer, uden for med hunden sig: "Tis så" til sidst sker er noget.
Gør sådan 14 dage, og I har en hund der er stort set stueren. Den ved i
hvert fald at den skal ud. Det er ikke sikkert at den kan holde sig men det
er ejerens problem/skyld ikke hvalpens.

Sådan gjorde jeg ved vores flat hvalp, og den var stueren (intet hele
natten) efter 14 dage. Det er hårdt, men hurtigt.

Det du (Ghita Madsen) foreslår er fuldstændigt værdiløst men det
tilfredsstiller jo åbentbart nogle dig selv inkl.

--
mvh/rg. From The Sum of all Fears:
Christian [In a Nuclear Arms depot in Russia, during an inspection]

Fra : Anja R.

Dato : 11-11-02 21:20

Christian B. Andresen wrote:

> [...]
> Den ved i hvert fald at den skal ud. Det er ikke sikkert at den kan
> holde sig men det er ejerens problem/skyld ikke hvalpens.

Jeg kan kun tilslutte mig dette råd.
Gjorde det samme med vores lille Japanese, der allerede vidste hvor
"toiletbesøgene" skulle foregå efter 2 døgn, og derefter selv begyndte
at løbe hen til døren når hun skulle ud.

Hilsen Anja R. (samt Fie der blev luftet hver anden time og var renlig
med det samme & Charlie der ikke blev det, og som først var renlig efter
1 md.)

--
Se mine hunde på:
http://home19.inet.tele.dk/japanese/

Fra : Leyna

Dato : 11-11-02 12:12

On Mon, 11 Nov 2002 10:36:57 +0100, "Ghita Madsen"
<ghita@sulfosnovsen.dk> wrote:

>Ok, gør som I selv vil gøre, men den virker altså.
>De skal jo vide at det er forkert det de har gjort.

Du har forhåbentligt ingen børn, vel?
Hvalpen skal ikke tro at den har gjort noget forkert, for det har den
jo ikke. Det er ganske naturligt at når der kommer noget ind, skal der
også noget ud. Den har gjort det et forkert sted, og det er jo noget
helt andet. Det er DIN (og alle andre hundeejeres)opgave at lære
hvalpen hvor wc'et er - altså udenfor. Det kan du da ikke lære den ved
at "fortælle" den at det er noget svineri at komme af med
affaldsstoffer, vel? Og det er jo det du "siger" til hunden.
Når min hund en sjælden gang har lagt en kage indendørs (altid uden at
jeg ser det, og altid i forbindelse med at jeg ofrer opmærksomhed på
mine katte) så plejer jeg lige at spørge ham, hvad det dog er for
noget? Så stiller han sig op og gør meget vredt af "kagen" som om han
ville jage den væk, for den har da ikke noget at gøre der midt i
stuen. Jo, de forstår skam godt at de har gjort noget det forkerte
sted, og hvor er det svært at holde sig alvorlig med en 5 måneders
hvalp der prøve at jage sin egen afføring ud af huset. Det letter
temmelig meget på stemningen når man skal til at gøre rent efter ham.

--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 11-11-02 12:25

Mon, 11 Nov 2002 12:12:06 +0100, Leyna wrote:

> [...]
>hvalp der prøve at jage sin egen afføring ud af huset. Det letter
>temmelig meget på stemningen når man skal til at gøre rent efter ham.

<Fniiis>...Hundehømhømuddriveren Vaks...

--
Mvh Sonja webmaster@***sonpet.com fjern de 3*
http://www.sonpet.com