pc starter ikke op mere.
Fra : Robert Jensen

Dato : 10-11-02 21:17

var lige hjemme hos en kammerat for at kigge på hans 1200 mhz t-bird.

hans system er som følger.

1.2 ghz t-bird
asus a7v133 bundkort
512 pc133 sd-ram

da den startede op så jeg at den var sat til at køre 1100 mhz, så jeg gik
ind i biosen og lurede lidt.
rigtigt nok så var hans ram sat til 100 mhz og multiplyer til 11.

jeg ændrede ram til 133 og multiplyer til 9 og genstartede, og den har så
ikke startet op siden.

mystisk.

har prøvet at resette bios, fjerne ram, fjerne hd, prøve andet gf kort,
fjerne pci kort.

hjææææææælp.
nogle af jer der har andre gode ideer, inden jeg må fortæle ham at hans
computer er fucked fordi jeg lige rodede lidt for meget med den

--

Med Venlig Hilsen

Robert Jensen
www.robert-jensen.dk

Fra : Peter Skovgaard

Dato : 10-11-02 21:41

On Sun, 10 Nov 2002 21:17:24 +0100, "Robert Jensen"
<fjerndette_svend_dellepude@hotmail.com> wrote:

> [...]
>nogle af jer der har andre gode ideer, inden jeg må fortæle ham at hans
>computer er fucked fordi jeg lige rodede lidt for meget med den

Hej Robert. Der er ingen grund til panik. Grunden til at pc'en ikke
starter, er at cpu'en ikke er 133MHZ CPU. Du skal sætte bios til
100MHZ FSB, resette bios og genstarte maskinen normalt. Jeg har selv
været ude for denne fejl,da jeg ikke lige var opmærksom på at CPU'en
ikke kunne køre 133MHZ. Det er det eneste der er sket, så der er ingen
grund til panik, maskinen er ikke ødelagt.
Held og Lykke
Peter

Fra : Robert Jensen

Dato : 10-11-02 22:51

SNIP

> [...]
> ikke kunne køre 133MHZ. Det er det eneste der er sket, så der er ingen
> grund til panik, maskinen er ikke ødelagt.

nu er problemet at jeg ikke kan komme ind i bios'en mere.
maskinen har simpelthen sort skærm lige fra starten.....så nogle ideer til
hvordan jeg kan komme ind i bios igen ???

har prøvet at tage alle kort, ram, hd, pci kort fra og starte den op...udne
held

robert.

Fra : KT

Dato : 10-11-02 23:15

"Robert Jensen" <fjerndette_svend_dellepude@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> hvordan jeg kan komme ind i bios igen ???
>
> har prøvet at tage alle kort, ram, hd, pci kort fra og starte den

Du skal resette bios ved at tage batteriet ud i et stykke tid.

Mvh Kim

Fra : Michael Holm

Dato : 10-11-02 23:34

Pil kabinettet af, og find hans reset-BIOS jumper. Forbered dig evt. ved at
finde ud af hvor den sidder på asus hjemmeside.

Reset så hans bios.

--Michael

Fra : danni plougmann

Dato : 11-11-02 02:44

hej du er ikke den eneste der har prøvet at lave den brøler, også mig.
i manualen til bundkortet side 59 nedderst er der en god beskrivelse af
hvordan man nulstiller biosen
man skal kortslutte 2 små punkter lige ved sidden af batteriet, jeg gjorde
det med en stump ledning.

/danni plougmann
icq 11754760