POP3
Fra : Erling Ryger

Dato : 10-11-02 21:06

Newbie fra Norge

Er man avhengig av div. programmer (.dll) på server for å kunne
lage en POP3 vha. .asp eller .aspx

Jeg har server plass som bruker AspMail for sending av E-mail,
serveren støtter også .NET, men mangler AspMail for bruk til POP3

Er der en måte å gjøre dette på uten at en trenger å mase på
server adm. om de kan legge inn støtte for Eks. AspMail til POP3

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thygesen

Dato : 10-11-02 22:13

"Erling Ryger" <ryger@c2i.net> skrev
> [...]
>
> Er der en måte å gjøre dette på uten at en trenger å mase på
> server adm. om de kan legge inn støtte for Eks. AspMail til POP3

Du har brug for et komponent for at kunne hente POP3 meddelelser, det kan
f.eks være JMail.POP3, Socket.TCP og så vidt jeg husker kan AspMail også
godt hente POP3 meddelelser.

Mvh. Christoffer Thygesen

http://CHT.dk

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 11-11-02 08:27

Erling Ryger wrote :

> [...]
>
> Jeg har server plass som bruker AspMail for sending av E-mail,
> serveren støtter også .NET, men mangler AspMail for bruk til POP3

du kan lave en POP3-service - ligesom alle andre services på internet - med
de indbyggede socket-værktøjer i .Net

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Erling Ryger

Dato : 11-11-02 17:42

> [...]
> Jesper Stocholm
> http://stocholm.dk
> Ny FAQ for dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp

Hum, er det mulig å få et hint, hvordan går en da frem, socket.. den er ny for
meg

Erling

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 11-11-02 18:51

Erling Ryger wrote :

> Hum, er det mulig å få et hint, hvordan går en da frem, socket.. den
> er ny for meg

Jakob Andersen postede for noget tid siden kode til at kommunikere med
en NNTP-server (news) [1]. Jeg går ud fra, at det relativt nemt kan
ændres til at snakke med en mailserver via POP3. Det kræver dog, at du
selv bruger noget arbejde på at sætte dig ind i, hvorledes
POP3-kommunikation foregår. Dette vil typisk betyde, at du skal
gennemlæse et par RFC'er. Andre må dog træde til for at fortælle hvilke,
da jeg ikke pt. kan huske det.

[1] http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&selm=addiip%24isn%241%40sunsite.dk

Fra : Jakob Andersen

Dato : 11-11-02 20:01

"Jesper Stocholm" <jespers@stocholm.invalid> wrote
> Dette vil typisk betyde, at du skal
> gennemlæse et par RFC'er. Andre må dog træde til
> for at fortælle hvilke, da jeg ikke pt. kan huske det.

<http://rfc.sunsite.dk/rfc/rfc1939.html>
<http://rfc.sunsite.dk/rfc/rfc1957.html>
<http://rfc.sunsite.dk/rfc/rfc2449.html>

Er hurtigt uddrag der skal hente en liste over beskeder kan se sådan her ud:

------------------------------------
telnet mail.dinmailserver.dk 110
USER ditbrugernavn
PASS ditpassword
list

RETR 1

Mailens header og body

Så må man selv filtrere først listen og derefter lege med headeren og
body'en.

--
Jakob Andersen