P4 og temperatur - hvor varm må den blive
Fra : Ricki

Dato : 10-11-02 20:05

Hej,
Pentium P4 Northwood 1,8 Ghz. Hvor varm må den blive? Hardwaremonitoren
måler en temperatur på ca. 42 grader.
Hilsen Ricki
Webfabrikken

Fra : Martin K

Dato : 10-11-02 20:54

Ricki wrote:
> Pentium P4 Northwood 1,8 Ghz. Hvor varm må den blive?
> Hardwaremonitoren måler en temperatur på ca. 42 grader.

Intet alarmerende. Den kan du sagtens clockke lidt mere Min AMD kører
stabilt mellem 50-55. Der er absolut ingen problemer i dit tilfælde...

--
Martin K

Fra : Michael Nielsen

Dato : 10-11-02 23:55

Martin K wrote:

> Intet alarmerende. Den kan du sagtens clockke lidt mere Min AMD
> kører stabilt mellem 50-55. Der er absolut ingen problemer i dit
> tilfælde...

Nu kan temperaturen på en AMD og Intel ikke sammenlignes - en intel vil/skal
ligge lavere. En XP kan sagtens ligge på 70 grader uden at tage skade,
selvom det korter lidt i levetiden. Det går ikke med en Intel.

Kig på www.intel.com - der står helt sikkert Intels anbefalinger

Fra : Nicolai

Dato : 11-11-02 01:33

> Nu kan temperaturen på en AMD og Intel ikke sammenlignes - en intel vil/skal
Sagtens. Det er celcius ;)

> ligge lavere. En XP kan sagtens ligge på 70 grader uden at tage skade,
> selvom det korter lidt i levetiden. Det går ikke med en Intel.
Joda. Ved 70 grader begynder den såmænd at 'nedtrhrotle', så mister du ydelse.

Fra : Flemming S

Dato : 11-11-02 19:09

"Ricki" <webfabrikken@ryeuir7fyujpc.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
> Pentium P4 Northwood 1,8 Ghz. Hvor varm må den blive? Hardwaremonitoren
> måler en temperatur på ca. 42 grader.
> Hilsen Ricki
> Webfabrikken

Temperaturen svinger utrolig meget afhængig af brug: Jeg har en tilsvarende
processor (overclocket til 2300MHz, med original blæser), som ligger omkring
32 gr. ved alm. windows brug, men som stiger til 46-47 gr. ved
videokomprimering.

Intel specificerer en maks. core temperatur på 67 gr. se:
http://processorfinder.intel.com/scripts/details.asp?sSpec=SL62P&ProcFam=483
&PkgType=ALL&SysBusSpd=ALL&CorSpd=ALL

Men min umiddelbare vurdering er at maks temperatur bør ligge under 60 gr.
ved max. last, for at sikre en rimelig livetid og stabilitet.

mvh
Flemming