Harddisk problem
Fra : Ricki

Dato : 10-11-02 17:05

Hej,
Jeg er ved at samle en P4 maskine. Jeg fik så et problem da jeg skulle
starte op for første gang. Højttaleren på Aopen AX4B Pro-544 bundkortet
starter med at sige "Your harddisk may have a problem." Jeg tænker først at
der er jo nok fordi at den ikke er formatteret, men nej. Når jeg prøver at
køre fdisk fra windows98 startdisketten, så skriver den at der ikke findes
nogen harddisk. Bios kan godt se den. Hvad er der mon galt? Harddisken er en
Maxtor DiomondMax Plus 8 Fluid 30 GB.

Med venlig hilsen
Ricki

Fra : Jens Petersen

Dato : 10-11-02 19:28

On Sun, 10 Nov 2002 17:04:39 +0100, "Ricki"
<webfabrikken@ryeuir7fyujpc.dk> wrote:

> [...]
>nogen harddisk. Bios kan godt se den. Hvad er der mon galt? Harddisken er en

Vender kablet rigtigt i begge ender?
Er stikkene sat ordentligt ned i fatningen?
Er der strøm til disken?
Sidder jumperne som de skal?

--
Jens

Oh! No! Tell me you didn't say that?!

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 10-11-02 20:59

Ricki wrote:
> [...]
> nogen harddisk. Bios kan godt se den. Hvad er der mon galt? Harddisken er en

Det kan næsten kun være SMART-delen som "brokker sig", dvs. at en eller
anden værdi er tæt på eller under den grænseværdi som er sat.
Enten misfortolker bundkortet SMART-værdierne(og så er det bundkortet
der er defekt), eller også er disken faktisk defekt.