(document.write) komandoen
Fra : Jesper L Hansen

Dato : 10-01-01 20:35

Hejsa.

Hvad skal jeg skrive i parantesen i document.write (????) for at den
hente en tekstfil der ligger i sammen mappe ?
Har prøvet med "filnavn.txt" men det dur ikke...

Med venlig hilsen
Jesper L. Hansen

Fra : Allan Vebel

Dato : 10-01-01 22:38

Jesper L Hansen <lismoes@mail.dk> skrev:
> Hvad skal jeg skrive i parantesen i document.write (????) for at den
> hente en tekstfil der ligger i sammen mappe ?
> Har prøvet med "filnavn.txt" men det dur ikke...

Prøv med

document.write(variabelnavn)

hvor variablen ligger i filnavn.js

Eksempel:
variabelnavn="Her er teksten der skal inkluderes.<br>Variablen kan også
indeholde HTML-kode. Husk dog at det hele skal stå på én lang linie - og -
læg variablen øverst i din fil - før en eventuel function. Så nemt er det
faktisk"

Filen kaldes i <head> med

<script language="JavaScript" src="filnavn.js"></script>

--
Allan Vebel
allan@vebel.dk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 11-01-01 15:12

Lige for at tilføje lidt til Allan's svar, så kan du ikke inkludere en
fil med JavaScript. Du kan som han skriver bruge en extern *.js fil
men hvad du er ude efter er nok snarere SSI som kan inkludere en text
fil. Har du tilgang til SSI, PHP eller ASP? Ellers er Allan's løsning
den eneste du kan bruge.

Fra : Jesper L Hansen

Dato : 12-01-01 17:49

On Thu, 11 Jan 2001 15:11:31 +0100, Jens Peter Karlsen
<jpkarlsen@mvps.org> wrote:

> Har du tilgang til SSI, PHP eller ASP? Ellers er Allan's løsning
>den eneste du kan bruge.

Nej jeg har ikke adgang til SSI,PHP eller ASP. Så Allans løsning var
også helt tilfredsstillende. Tak til jer begge....

Med venlig hilsen
Jesper L. Hansen