Stamtræ ?
Fra : SpookiePower

Dato : 10-11-02 12:57

Er der et sted på nettet hvor man kan se hele stamtræet
for Delphi ?

K.J

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 11-11-02 16:50

"SpookiePower" <boxjunk2600@hotmail.com> wrote in message
> Er der et sted på nettet hvor man kan se hele stamtræet
> for Delphi ?

Det tror jeg ikke, men Delphi's nærmeste ane var Borland Pascal og før
den var det Turbo Pascal og før igen Poly Pascal.

Eller var det VCL objekt hierarkiet du mente?

Fra : Olav M.J. Christians~

Dato : 20-11-02 00:28

"Uffe Kousgaard" <uffe@routeware.dk> skrev i en meddelelse
> Det tror jeg ikke, men Delphi's nærmeste ane
> var Borland Pascal og før den var det Turbo
> Pascal og før igen Poly Pascal.

.... og før Poly Pascal hed det Compass Pascal.

--
M.v.h.
Olav

Fra : Lars B. Dybdahl

Dato : 20-11-02 10:14

Jeg er ikke helt enig... nu er jeg en af de gamle på området, og stamtræet
ser efter min mening således ud:

Dansk stamtræ (Anders Hejlsberg):
Nascom Pascal til Nascom computeren
Compas Pascal til CP/M
Poly Pascal til CP/M
Poly Pascal til DOS

Udenlandsk stamtræ (Borland):
Turbo Pascal til DOS (samtidig med Poly Pascal i Danmark)
Turbo Pascal til Windows
Borland Pascal til Windows (og DOS)
Borland Delphi 1 til Windows
Borland Delphi 2-6 til Windows 32-bit
Borland Delphi 7 til Windows 32-bit og .net
Borland Kylix 1-3 til Linux

Jeg har set Nascom Pascal blive benyttet, men desvaerre ikke selv
programmeret det. Men såvidt jeg huske, fyldte kompileren 4kbytes. Delphi
er noget større i dag.

Et komplet stamtræ burde nok også indeholde komponentbiblioteket, idet det
jo er et af Borlands stærke sider...

Turbovision
OWL
VCL
CLX

Lars.

Dybdahl Engineering: http://dybdahl.dk/
Delphi brugergruppen DAPUG: http://dapug.dk/

Fra : Constantin Olbrich

Dato : 20-11-02 19:59

Before Nascom Pascal there was BLS Pascal by Polydata microcenter in
Denmark. Under http://www.nascomhomepage.com/ you can get a copy of
BLS Pascal as well as Nascom Pascal to run on a PC by VNascom.
Best regards
Constantin