MySQL - Backup
Fra : Jimmy

Dato : 10-11-02 02:42

Hej

Hvordan kan man tage backup af alle tabeller og data i en MySQL database
uden brug af GUI-programmer?

Jeg ønsker at min Red hat 7.3 to gange i døgnet foretager en komplet backup
og evt. pakker det i en .tar fil med dato og tidspunkt som navn.

Alternativt kunne en Windows XP udføre backup, men det primære er, at det
kan ske automatisk.

Kender I et program der er anbefalelsesværdigt?

Mvh
Jimmy

Fra : Poul Møller Hansen

Dato : 10-11-02 10:15

>Hvordan kan man tage backup af alle tabeller og data i en MySQL database
>uden brug af GUI-programmer?

Jeg vil foreslå at du bruger mysqldump, den er inkluderet i
distributionen.
Syntaxen afhænger af om du skal angive brugernavn/password til
databasen.
Men prøv "mysqldump db_navn > db_navn.sql"

Skal den restores igen, gøres det med
"mysql db_navn < db_navn.sql"

/Poul

Fra : Jimmy

Dato : 10-11-02 10:33

"Poul Møller Hansen" <tux@pbnet.dk> wrote in message

> [...]
> Syntaxen afhænger af om du skal angive brugernavn/password til
> databasen.
> Men prøv "mysqldump db_navn > db_navn.sql"

Det lyder som en god ide.
Så skal jeg blot finde ud af hvordan man installerer den uden at installere
hele MySQL og hvordan man sender den brugernavn og adgangskode.

Tak for det.

Mvh
Jimmy