[MySQL][php] vise ens poster
Fra : lmer

Dato : 09-11-02 00:29

Hej
Jeg skal lave en query der viser alle de poster hvor en given værdi optræder
flere gange. F.eks alle de records hvor emailadressen er den samme. Det
nærmeste jeg er kommet er group by hvor count(email) er > 1, men der viser
den jo kun 1 record.
Hvordan viser man alle de records hvor count(email)>1?
Med andre ord skal jeg vise de records der IKKE er distinct.
Håber jeg udtrykker mig klart nok, og at jeg kan finde hjælp her.
Mvh
Thomas

Fra : Nis Jørgensen

Dato : 14-11-02 13:26

On Sat, 9 Nov 2002 00:29:11 +0100, "lmer" <thomas@mnl.dk> wrote:

> [...]
>Med andre ord skal jeg vise de records der IKKE er distinct.
>Håber jeg udtrykker mig klart nok, og at jeg kan finde hjælp her.

Hvis jeg har forstaaet dig rigtigt, kunne du fx bruge noget i retning
afNoget i retning af

SELECT * FROM mintabel
WHERE email IN
(
   SELECT email
   FROM mintabel
   GROUP BY email
   HAVING COUNT(email) > 1
)
ORDER BY email

(ikke testet)
--
Nis Jørgensen
Amsterdam

Please include only relevant quotes, and reply below the quoted text. Thanks

Fra : Nis Jørgensen

Dato : 14-11-02 13:32

On Thu, 14 Nov 2002 13:26:28 +0100, Nis Jørgensen <nis@dkik.dk> wrote:

>Hvis jeg har forstaaet dig rigtigt, kunne du fx bruge noget i retning
>afNoget i retning af
>
>SELECT * FROM mintabel
>WHERE email IN
>(
>   SELECT email
>   FROM mintabel
>   GROUP BY email
>   HAVING COUNT(email) > 1
>)
>ORDER BY email
>
>(ikke testet)

Og jeg ser nu at

1) Du bruger mySQL - og kan derfor ikke bruge min loesning.

2) Andre har givet samme svar som mig, paa en anden version af dit
spoergsmaal.

Som bod kommer her et eksempel uden subselects

SELECT m1.felt1, m1.felt2, ...
FROM mintabel AS m1 INNER JOIN mintabel AS m2 ON m1.email = m2.email
GROUP BY m1.felt1, m1.felt2, ..., m1.email
HAVING count(*)> 1