Problemer med bundkort
Fra : John Doe

Dato : 09-11-02 20:45

Hej med jer

Jeg har købt et ASUS P4B533-E bundkort, monteret med en P4 Northwood 2,4 GHz
og 512 MB RAM. Grafikkortet er et ASUS GeForce4 TI 4400.

Mit problem er som følger:

Maskinen starter helt fint op, men når Windows XP er installeret og skal
starte op, melder problemerne sig: Grafikken er fuldstændig 'ulæselig'. Der
er 3 musemarkører på skærmen, der flytter sig samtidig, men med jævne
mellemrum 'efterlades' en kopi af en af markørerne, så efter et stykke tid
er der markører over hele skærmen. Derudover er markørerne omgivet af en
'usynlig' firkant, der bytter om på alle pixels, når de passerer ikoner og
bogstaver. Det resulterer i, at alt tekst bliver komplet ulæseligt. Farverne
er også fuldstændige hen i vejret.

Når det endelig lykkes mig at komme ind i indstillinger for skærm og finder
rescourcerne frem for grafikkortet, er der rescourcekonflikter, men jeg kan
ikke manuelt ændre indstillingerne.

Jeg har opdateret BIOS til den seneste uden held.

Jeg har prøvet andet RAM.

Jeg har prøvet andet grafikkort (stadig GeForce 4 TI 4400, men andet mærke)

Jeg har installeret ASUS egne drivere til grafikkortet, men så vil Windows
ikke starte mere.

Mit eneste bud er, at den 'klips' der skal sidde og 'spærre' for AGP Pro
porten ikke sad der, da jeg fik kortet. Kan det være problemet??

Hvad kan problemet ellers være??

Mvh
John

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 10-11-02 15:30

John Doe wrote:

> Jeg har købt et ASUS P4B533-E bundkort, monteret med en P4 Northwood 2,4 GHz
> og 512 MB RAM. Grafikkortet er et ASUS GeForce4 TI 4400.

Er der andet hardware i maskinen - lydkort, netkort?
Har du prøvet at tage alt andet ud, og resette cmos?