MSDE på webserver?
Fra : Alex P.

Dato : 09-11-02 20:05

Har nogen erfaringer med at bruge MSDE på webservere?

Hvilke hostingfirmaer understøtter det?

Hvilken ydelse giver MSDE i forhold til Jet 4.0 med OLEDB provider?

Fleksibiliteten er større, men hvad med antallet af brugere?

Alex P.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 09-11-02 20:15

Som svar på skriblerier forfattet af Alex P.

> Har nogen erfaringer med at bruge MSDE på webservere?

MSDE = Microsoft Data Engine
Skal egentlig sammenlignes med en barberet MSSQL Workstation udgave
Replikering med MSSQL understøttes

> Hvilke hostingfirmaer understøtter det?

Sikkert ingen

> Hvilken ydelse giver MSDE i forhold til Jet 4.0 med OLEDB provider?

Til web eller generelt

> Fleksibiliteten er større,

Forklar?

>men hvad med antallet af brugere?

MSDE understøtter ikke så forfærdelig mange brugere (samtidighed), idet den
er beregnet til brug på en workstation i stedet for MSSQL Workstation Ed
Typisk sammen med Access eller andet programmel udviklet under fx Visual
Studio

Jeg har selv spekuleret på om den kan benyttes i serversammenhæng
Men tilsyneladende ikke - hvis man skal tro de artikler jeg har læst

mvh/Peter Lykkegaard