køb af bærbar...
Fra : Roald Skødt Poulsen

Dato : 09-11-02 18:15

Hej

Jeg har en kammerat, der skal købe en bærbar...

Den skal ikke umiddelbart bruges til spil men til CAD programmer som Solid
works, autoCAD og lignende! Den skal kunne køre matematik programmer & winXP
eller 2000. Der skal være netværkskort i og mulighed for at sætte den til en
projekter. Den skal være rimelig hurtig og stabil - jeg tror at der skal
være min. 256 mb ram i til de CAD programmer og den skal have et rimeligt
grafik kort...

Prisklasse: 12.000-13.000

er der nogen der har et forslag?

mvh. Roald Skødt Poulsen

hvad syntes I om denne her?

Toshiba Satellite 1410-604, link:
http://www.laptop4u.dk/varer.php?serie=ToshibaSat1410

Fra : Peter T.

Dato : 09-11-02 18:39

Roald Skødt Poulsen wrote:

> Den skal ikke umiddelbart bruges til spil men til CAD programmer som
> Solid works, autoCAD og lignende! Den skal kunne køre matematik
> programmer & winXP eller 2000. Der skal være netværkskort i og

Når der skal bruges programmer, som AutoCAD og Solid Works, vil jeg
anbefale en bærbar med en 15", som har en default opløsning på 1400*1050
pixels.

> mulighed for at sætte den til en projekter.

Faktisk alle semi-professionelle projektorer idag, har mulighed for rgb-
indgang. Så du skal have mulighed for at kunne koble en ekstra monitor på
laptoppen (altså rgb-stik på maskinen) eller tv-out på grafikkortet, som
der feks. er på Dells maskiner. Ekstra RGB-udgang er klart, at foretrække
pga. kvaliteten.

> Den skal være rimelig
> hurtig og stabil - jeg tror at der skal være min. 256 mb ram i til de
> CAD programmer og den skal have et rimeligt grafik kort...

Sålænge den ikke er til spil, er shared ram mellem grafikkort og cpu vel
ok.

> Toshiba Satellite 1410-604

Den har de stik, der skal være til projektor. Men jeg vil stadig
foretrække en 15" tft med højere opløsning.

Ps. det er sjældent, at selv projektorer i halv million kroners klassen kan
vise højere opløsning end 1024*768 pixels!

--
Mvh. Peter T.
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

"I love the smell of new hardware in the morning"

Fra : Søren Friis

Dato : 11-11-02 16:18

> Toshiba Satellite 1410-604, link:
> http://www.laptop4u.dk/varer.php?serie=ToshibaSat1410

Personligt synes jeg den er MEGET stor, tung og klodset at se på!
Jeg ville hellere vælge den her:
http://www.laptop4u.dk/varer.php?serie=AsusL3800 (som dog er noget dyrere,
men også væsentlig lækrere med stor skærm)
Eller her
http://www.laptop4u.dk/varer.php?serie=Aopen1545 (virkelig gode specs, men
jeg kender ikke kvaliteten på AOpen notebooks)

Mare min mening.

/SF