Vasker man sol af??
Fra : Kasper Meldgaard

Dato : 09-11-02 18:17

Til Gruppen,

Nu har jeg hørt det fra adskillige mennesker, nemlig at man skal vente et
vis antal timer før man går i bad efter man har været i solarie... Kan dette
virkelig være rigtigt? Min inituation siger mig at det er antallet af
pigmenter i huden som forøges og derved har badet ingen betydning!?

Nogen som kan hjælpe?

Venligst
Kasper

Fra : Inger Pedersen

Dato : 09-11-02 19:58

"Kasper Meldgaard" <kaspermeldgaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> virkelig være rigtigt? Min inituation siger mig at det er antallet af
> pigmenter i huden som forøges og derved har badet ingen betydning!?

Hej Kasper
Jeg tror næppe, du kan vaske solen af )
Men huden er vel lidt mere sart (alt efter, hvor længe du har ligget i
solen), og hvis du så går i bad umiddelbart efter, bliver den yderligere
udtørret og dermed irriteret.
Hilsen Inger

Fra : Kasper Meldgaard

Dato : 09-11-02 20:39

Det er også i forbindelse med solarie... altså at man skal vente 4 timer
efter badning. Min biologilære på gymnasiet har faktisk påstået det!

Fra : dj

Dato : 10-11-02 20:36

> Det er også i forbindelse med solarie... altså at man skal vente 4 timer
> efter badning. Min biologilære på gymnasiet har faktisk påstået det!

når du går i bad, vasker du jo kroppens naturlige "beskyttelses-lag" af, og
gør kroppen mere følsom overfor den stråling du pådrager den ved en
soling.....den brunende effekt er jo hudens måde at beskytte sig på ....(så
vidt jeg da lige ved)

/Frank

Fra : Torben Ægidius Mogen~

Dato : 11-11-02 11:26

"Kasper Meldgaard" <kaspermeldgaard@hotmail.com> writes:

> [...]
> virkelig være rigtigt? Min inituation siger mig at det er antallet af
> pigmenter i huden som forøges og derved har badet ingen betydning!?

Vask vil udtørre huden, og jeg kan forestille mig, at den derfor vil
være mere tilbøjelig til at skalle. Men det er bare et gæt.

   Torben Mogensen