Newbie sprøgsmål...
Fra : Thomas Andersen [900~

Dato : 09-11-02 14:22

Hejsa alle!
Lige et begynder spørgsmål ...
Hvis man nu laver en side med f.eks. 3 rammer, og vil have en menu til
venstre.
Menuen skal bestå at 7 billede-knapper (.jpg), men hvordan får jeg dem til
at stå pænt, og lige over hinanden.
Har forsøgt med lidt celler, men uden
held ;( ...nb. bruger Frontpage

På forhånd tak,
--
Med venlig hilsen / Best Regards

Thomas Andersen
www.markedspladsen.com

Fra : Nakita

Dato : 09-11-02 16:05

"Thomas Andersen [9000]" skrev d. 09-11-02 14:22 dette indlæg :
> [...]
> venstre.
> Menuen skal bestå at 7 billede-knapper (.jpg), men hvordan får jeg dem

Hej Thomas!
Hvis jeg har forstået dig ret, så vil du have billederne til at stå tæt
sammen.
I stedet for at lave et almindeligt linjeskift, så prøv at holde <shift>
nede men du laver linjeskiftet, så får du dine billeder til at stå
tættere.

Hilsen kg

http://www.kandu.dk/

Fra : Ulrik Friis

Dato : 09-11-02 16:16

"Thomas Andersen [9000]" <Lomme@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> venstre.
> Menuen skal bestå at 7 billede-knapper (.jpg), men hvordan får jeg dem til

Du skal bruge en tabel.
1. Indsæt en tabel med 7 rækker.
2. Højreklik på tabellen og vælg Egenskaber for tabel.
3. Sæt cellemargen, celleafstand og kantstørrelse til 0. Klik OK.
4. Markér alle celler, højreklik på det markerede og vælg Egenskaber for
celle
5. I Lodret justering vælger du Øverst. Klik OK og sikrer dig at der står
Standard i Vandret justering
4. Så indsætter du dine billeder (et i hver celle).
5. Højreklik igen på tabellen og fjern flueben i Angiv bredde og Angiv
højde.

Nu har du alle dine billeder sat præcist og tabellen smyger sig om dine
billeder. Hvis du vil ha' lidt afstand mellem den, så højreklik på tabellen
og vælg Egenskaber for tabel og sæt celleafstand til fx 5.

mvh
Ulrik

Fra : Thomas Andersen [900~

Dato : 10-11-02 06:14