glemmer bios indstillinger !? hjælp
Fra : Morten

Dato : 09-11-02 11:12

Hej
Jeg har et ældre abit slot 1 bundkort, som hver gang jeg tænder har flemt
alle bios indstillinger og sætter dem til default hver gang.
Jeg har prøvet at købe et nyt batteri og sætte det i, men det hjælper ikke,
hvad kan jeg så prøve?

på forhånd tak
mvh
Morten

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 09-11-02 14:09

Morten wrote:
> [...]
> alle bios indstillinger og sætter dem til default hver gang.
> Jeg har prøvet at købe et nyt batteri og sætte det i, men det hjælper ikke,

Målte du på batteriet om det var fladt?
Hvis det var, hvor længe har den så kørt med et fladt batteri? - jeg har
før set et par pc'ere, hvor bios'en kunne blive lidt korrupt pga. fladt
batteri.
Prøv at flashe den med nyeste version - ikke så meget for versionens
skyld, mere for at være sikker på at alle bits er 100% korrekte.