MS Windows
briani 27239
w2k crasched????
Fra : Jan Andersen

Dato : 09-11-02 02:23

Er mit windows 2k "ødelagt". Jeg får en besked om at boot-sektoren er
beskadiget. Kan godt starte op i win98. Kan jeg gøre noget for at rettte op
på denne fejl. Der kommer en blå skærm som siger at jeg skal lukke ned igen,
hvis det er første gang denne meddelelse kommer. Men den kommer altså
hvergang nu. Det hjalp ikke noget at sætte windows2k cd'en i drevet, hvilket
jeg ikke forstår - den burde da begynde at læse fra den ? eller hvad?

Den nødagtige fejlmedd. sender jeg lige når jeg får den skrevet ned.

Mvh

Jan

Fra : Jan Andersen

Dato : 09-11-02 03:28

Jan Andersen <jma73@hotmail.comNOSPAM> skrev i en
> Den nødagtige fejlmedd. sender jeg lige når jeg får den skrevet ned.
Den nøjagtige fejlmedd. er:

Stop: 0x11111 diverse tal...
INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE
... og så kommer der en smøre om hvad jeg skal gøre. Men det hjælper ikke
at følge de anbefalinger.

/Jan

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 09-11-02 19:02

Der kan være flere årsager. Se:
http://search.support.microsoft.com/search/default.aspx?Catalog=LCID%3D1033%26CDID%3DEN-US-KB%26PRODLISTSRC%3DON&Product=&KeywordType=ALL&Titles=false&numDays=&maxResults=25&withinResults=&Queryl=INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE&Query=INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE&QuerySource=gsfxSearch_Query

Bemærk at din newsreader måske har ombrudt ovenstående link. I så fald
må du bruge copy og paste til at samle det.

Fra : Madsen

Dato : 09-11-02 04:00

Jan Andersen skrev:

> Det hjalp ikke noget at sætte windows2k cd'en i drevet, hvilket
> jeg ikke forstår - den burde da begynde at læse fra den ? eller hvad?

Hvis din pc er stillet til at boote på cd-drevet så burde den starte
via cd'en ja. Her kan du så vælge at reparere disken vha. Recovery
Console.

Prøv at kigge her:
<http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;229716>

| To start the Windows Recovery Console, use any of the following
| methods:
| Start your computer with the Windows Setup floppy disks, or with
| the Windows CD-ROM. At the "Welcome to Setup" screen, press F10,
| or press R to repair, and then press C (Windows 2000 only) to
| start the Windows Recovery Console. Select the appropriate number
| for the Windows installation that you want to repair, and then
| type the administrator password. If the administrator password
| does not exist, just press ENTER.

Hvis du ikke kan boote på cd'en så kan du lave de 4 bootdisketter
med filen makeboot.exe på Win2000 cd'en.

Når du er kommet ind i Recovery Console kan du prøve at køre en
chkdsk på disken. (Chkdsk /r)

Læs evt. også:
<http://www.microsoft.com/windows2000/techinfo/reskit/samplechapters/fnhd/fnhd_exe_woti.asp>
- hvor fejlen er beskrevet.

Madsen.

Fra : Jan Andersen

Dato : 09-11-02 13:49

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en

> Hvis din pc er stillet til at boote på cd-drevet så burde den starte
> via cd'en ja. Her kan du så vælge at reparere disken vha. Recovery
> Console.

Jeg startede en ny installation. Så kom jeg til hvor jeg kunne vælge
Recovery Console og Repair. Indtil nu har dette dog ikke hjulpet.
Hvad vil der ske hvis jeg starter en ny installation af w2000 - kan jeg
risikere at slette noget?

> Prøv at kigge her:
> <http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;229716>

> Hvis du ikke kan boote på cd'en så kan du lave de 4 bootdisketter
> med filen makeboot.exe på Win2000 cd'en.

Det må jeg også lige forsøge mig med.

> Når du er kommet ind i Recovery Console kan du prøve at køre en
> [...]

Takker.

/Jan

Fra : Jan Andersen

Dato : 09-11-02 14:47

> [...]
> Recovery Console og Repair. Indtil nu har dette dog ikke hjulpet.
> Hvad vil der ske hvis jeg starter en ny installation af w2000 - kan jeg

chkdsk /r - hjalp ikke på problemet. Selvom den stod og arbejde i lang tid.
Last good know Configuration heller ikke.
Har scannet for virus - dog fra win98 - fandt ikke nogen. Men kan den også
scanne bootsektoren (for w2k) ?

Mit spørgsmål nu er: Hvis jeg kører en ny installation af win2000 kan jeg så
risikere at slette det som ligger der i forvejen? F.eks. rettigheder til et
NTFS drev? Det meste ligger dog stadig på FAT32 partitioner.

/Jan

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 10-11-02 20:07

Det er ikke fordi du har skiftet bootdevice fra fx IDE0 til SCSI Eller
ghostet et image fra en anden hw opsæt, vel ?

Mvh
Martin

Fra : Najda

Dato : 11-11-02 00:01

Martin Bilgrav <bilgravCUTTHISOUT@image.dk> skrev i en
> Det er ikke fordi du har skiftet bootdevice fra fx IDE0 til SCSI Eller
> ghostet et image fra en anden hw opsæt, vel ?

Nope. Det har jeg ikke. Dog er jeg ikke helt klar over hvad der menes med
boot-device. Gik egenlig ud fra at det var boot-sektoren som der var noget
galt med.

/Jan