Lave en fil på en remote server
Fra : The Phantom

Dato : 09-11-02 02:20

Hej
Jeg skal lave et script som kan oprettte en fil på en remote http server
(apache)
Jeg har prøvet at bruge fopen (http://localhost/test/file.txt "w") Meningen
er så den skal lave en fil på min server som hedder file.
men får
Warning: fopen("c:\apache\htdocs\file.txt", "r") - No such file or directory
in c:\apache\htdocs\test\hx.php on line 2
Hvordan kan det ellers gøres og kan det gøres.

Mvh The Phantom

Fra : Niels Andersen

Dato : 09-11-02 09:35

The Phantom wrote in <foZy9.7817$oC3.1076541@news010.worldonline.dk>:
> Jeg skal lave et script som kan oprettte en fil på en remote http server
> (apache)
> Jeg har prøvet at bruge fopen (http://localhost/test/file.txt "w")

Det kan man ikke på den måde. (Heller ikke hvis du bruger korrekt syntax.)

Hvis du vil sende en fil med HTTP skal du have gang i metoden "PUT" eller
"POST".
Men det er nok lettere at bruge FTP upload. Er det ikke en mulighed?

> [...]
> Warning: fopen("c:\apache\htdocs\file.txt", "r") - No such file or
> directory in c:\apache\htdocs\test\hx.php on line 2

Med lidt pænere kode ville du få en mere brugbar fejlmeddelelse, på et mere
brugbart tidspunkt.

Fx:

$fp = fopen('http://localhost/test/file.txt', "w");
if (!$fp) {
echo '<p class="error">Kunne ikke åbne filen i write-mode</p>';
} else {
// Skriv til filen
}

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : The Phantom

Dato : 09-11-02 11:20

det jeg skal have mit script til er følgende :
Jeg har en webside (min host) hvor jeg har mit php script til at ligge.
Mit script skal så modtage noget indput fra min hjemmeside og sende det
vidre til min webserver derhjemme.
På hjemme webserveren skal jeg så have den til at skrive indputtet til en
fil og derefter aktivere et perl script som genstarter et program og skriver
et output fra programmet på webserveren derhjemme.
men mangler altså en kommando i mit php script som kan lave den fil på min
hjemme computer.

Håber at det kan lade sig gøre.

Fra : Carsten Nielsen

Dato : 09-11-02 11:01

"The Phantom" <thephantom@e-box.dk> wrote in message news:<foZy9.7817$oC3.1076541@news010.worldonline.dk>...
> [...]
> in c:\apache\htdocs\test\hx.php on line 2
> Hvordan kan det ellers gøres og kan det gøres.

Heldigvis ikke.

Du må lave filen på den lokale computer, og så bruge ftp eller sådan
noget for at overføre.

Eller du må få den anden computer til at lave filen, evt. ud fra
oplysninger på din computer og tidsindstillede jobs.

Venligst

Carsten Nielsen

Fra : Hans Lund

Dato : 13-11-02 12:22

The Phantom wrote:

>Hej
>Jeg skal lave et script som kan oprettte en fil på en remote http server
>(apache)

Det kan ikke lade sig gøre over HTTP:

men da det nu er en apache server kan du kigge på mod_dav modulet
(webDav) . webDav er en udvidelse til HTTP protokollen der muliggør
disrtibueret edit og versionering af filer.

http://www.webdav.org/mod_dav/

Der findes pt flere php clienter til dette mit bedste bud:

http://php.resourceindex.com/detail/00878.html

Fra : The Phantom

Dato : 13-11-02 20:36

Najs
Vil da kikke på det.
Mn er dog gået igang med perl programmering da det skulle kunne gøre det
Takker mange gange for det og vil kikke på det så kan jeg måske slippe for
at lærer det.

Mvh The Phantom