Hos hvilke adsl udbydere kan en Cisco 806 ~
Fra : JL

Dato : 09-11-02 01:17

Hej,
Jeg er ved at investere i en Cisco 806 router.
Jeg ved at den kan bruges med en Boomtown forbindelse, men hvilke andre adsl
forbindelser kan den bruges sammen med, og kan den anvendes sammen med såvel
dynamisk som statisk ip?

TDC Internet Prof. (Proaccess) ethernet udgave...?
TDC bredbånd?
Tiscali?
Cybercity?
Telia?
Tele2?
hmm, er der flere?

Svar modtages med kyshånd.
Mvh
- JL

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-11-02 01:29

"JL" <drlorenzo@hotmail.com> wrote in message
> Hej,
> Jeg er ved at investere i en Cisco 806 router.

hvorfor lige den?

Der kan fås væseligt billigere Ethernet/PPPoE routere

> [...]
såvel
> dynamisk som statisk ip
>
> TDC Internet Prof. (Proaccess) ethernet udgave...?

Ja

> Tiscali?
> Cybercity?

Nej, de levere deres eget udstyr

> Telia?
> Tele2?

Ja

> hmm, er der flere?

Alle med PPPoE interfase og Ethernet snitflade

Boomtown kører med PPPoE, det samme netexpress.

Fra : JL

Dato : 09-11-02 01:40

Tak for det hurtige og meget brugbare svar.
Lige et par spørgsmål mere:

> hvorfor lige den?
>
> Der kan fås væseligt billigere Ethernet/PPPoE routere

Jeg kan købe den brugt til 1200,-
Er det da ikke en god router?

<snip en masse>

> Nej, de levere deres eget udstyr

Ok, og er altså ikke med PPPoE interface?

- JL

Fra : Hans

Dato : 09-11-02 02:41

JL wrote:

> Ok, og er altså ikke med PPPoE interface?

De kører ATM

--
mvh, Hans

Fra : Simon Skals

Dato : 10-11-02 02:58

It seems Hans wrote:

> De kører ATM

Det gør TDC også. PPPoE er i virkeligheden PPPoEoA, mens
Cybercity kører PPPoA.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-11-02 12:02

> Jeg kan købe den brugt til 1200,-
> Er det da ikke en god router?

Jamen, den har kun 10 Mbit hub. Og er da vist ikke meget bedre en andre
billige routere...

Idag kan du få en Router med 4 ports 10/100 Mbit Switch og router for omkrin
700 kroner. Fra nyt vel og mærke

> Ok, og er altså ikke med PPPoE interface?

Nej, det er vistnok PPPoA point to point protokol over ATM

Fra : Ivar Madsen

Dato : 09-11-02 20:54

Bjarke Hansen skrev den Saturday 09 November 2002 12:02 i
dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Jamen, den har kun 10 Mbit hub.

Så virker det som et dyrt køb, men skal undlade at fortage, hvis ikke jeg
havde en router, så ville jeg ikke give mere end 200 for den.

> Og er da vist ikke meget bedre en andre
> billige routere...

med HUB istædet for switch, så virker det som en gammel model.

> Idag kan du få en Router med 4 ports 10/100 Mbit Switch og router for
> omkrin 700 kroner. Fra nyt vel og mærke

f.eks.
D-Link DI604 til øhe var det lige under 400.

> Nej, det er vistnok PPPoA point to point protokol over ATM

Og en tilfældig PPPoA router kan vist ikke snarke med deres central udstyr.

Ivar Madsen

Fra : JL

Dato : 10-11-02 01:21

<snip en masse>

> med HUB istædet for switch, så virker det som en gammel model.

Jo, men betyder det reelt noget (sådan performance mæssigt), hvis man blot
tilslutter en 10/100 switch til routeren, og så bruger denne switch til at
tilslutte alle LAN pc'erne?

> f.eks.
> D-Link DI604 til øhe var det lige under 400.

Ja, det er da fint nok med en integreret switch, men ingen af de andre
routere kan hamle op med CPU typen samt RAM mængden i 806'eren, og det kan
vel betyde noget når man presser routeren, eller ??
Desuden har Cisco 806 mulighed for VPN kryptering (er faktisk grunden til at
jeg har valgt den...)

<snip noget mere>

- JL
PS. Nu må I ikke gøre mig mere ked af mit køb

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-11-02 01:26

> Desuden har Cisco 806 mulighed for VPN kryptering (er faktisk grunden til
at
> jeg har valgt den...)

Hvad så med en sådan:

http://www.proconsult.dk/katalog/m_net/s_net-r/netrvpn/netlsbefvp41.html

Fra : Cubus

Dato : 10-11-02 09:26

"JL" <drlorenzo@hotmail.com> skrev

> Jo, men betyder det reelt noget (sådan performance mæssigt), hvis man blot
> tilslutter en 10/100 switch til routeren, og så bruger denne switch til at
> tilslutte alle LAN pc'erne?

Nej.

--
Cubus
http://cubus.adsl.dk/

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-11-02 12:10

"JL" <drlorenzo@hotmail.com> wrote in message

> Jeg kan købe den brugt til 1200,-
> Er det da ikke en god router?

Prøv at se på edbpriser, http://www.edbpriser.dk/netvaerk.asp

Her prøv at skriv en max pris...

Så dukker der flere op til meget gode priser.... Du skal bare sikker på at
de en PPPoE opkaldsklient indbygget i routeren.

Desuden levere TDC et modem til deres forbindelser... Hvor man herefter kan
gøre hvad man vil.... Sætte en hvilken som helst router op, eller sætte den
direkte til en computer. eller netværk. Alt afhændig af hvilket abonnement
det er... Da fx TDC BB, kører via DHCP.. og man kan sætte modemmet direkte i
en Switch. Hvor så hver computer (op til 6) for en IP hver på deres maskine.
Som standart leveres 2 IP adresser med, men man kan altså købe 4 IP adresser
ekstra.. Men nu er det jo ikke tilfælgdet med din Boomtown forbindelse, hvis
du skal have flere computere koblet op til nettet...

Fra : Ivar Madsen

Dato : 09-11-02 20:55

Bjarke Hansen skrev den Saturday 09 November 2002 01:29 i
dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Ja

Tele2 kan jeg acceptere, men telia kan du vist ikke få længer.

Ivar Madsen

Fra : Jesper Skriver

Dato : 09-11-02 16:07

On Sat, 9 Nov 2002 01:16:47 +0100, JL wrote:
> [...]
> dynamisk som statisk ip?
>
> TDC Internet Prof. (Proaccess) ethernet udgave...?

Den virker med alle TDC ADSL produkter som pt. sælges.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer