flere sprogs webside
Fra : luke

Dato : 09-11-02 00:00

Hej gruppe

Den har garanteret været oppe før ...men hvad er den mest optimale måde at
oprette en flersproget webside på ??

Fra : Jakob Andersen

Dato : 09-11-02 00:26

"luke" <hw125@hotmail.com> wrote
> Den har garanteret været oppe før ...men hvad er den mest optimale måde at
> oprette en flersproget webside på ??

Hvis sitet er databasebaseret er der ikke så meget at rafle om, småtekster
der ikke hentes fra databasen kan du så gemme i Application variabler.

PS: Hvis du har mod på ASP.NET er der nogle lækre features til håndtering af
flere sprog.

--
Jakob Andersen

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 09-11-02 00:03

> ""luke"" <hw125@hotmail.com> wrote

Jeg ville personligt holde de fleste tekster i XML filer. En XML fil
pr. sprog, denne fil kan så blive loadet alt efter en session
variabel som bliver sat af brugeren.

> PS: Hvis du har mod på ASP.NET er der nogle lækre features til håndtering af
> flere sprog.

Hvad er det for nogle features?

Mvh Mark

---
Postet via www.improve.dk

Fra : Jakob Andersen

Dato : 09-11-02 13:19

"Mark S. Rasmussen" <mark@improve.dk> wrote
> Jeg ville personligt holde de fleste tekster i XML filer. En XML fil
> pr. sprog, denne fil kan så blive loadet alt efter en session
> variabel som bliver sat af brugeren.

Håndtering af XML i klassisk ASP er noget tungt, det er efter min mening
overkill hvis vi blot snakker om nogle små tekster.

> Hvad er det for nogle features?

Ressource filer.

--
Jakob Andersen