AMD processorer..XP MD ..
Fra : Kenneth Andersen

Dato : 08-11-02 19:10

Hvad er forskellen på AMD XP og en AMD XP Thoroughbred .?

Og så hvad er forskellen på dem og en Palomino MP ?

Mvh. Kenneth

Fra : Michael Nielsen

Dato : 08-11-02 20:08

Kenneth Andersen wrote:
> Hvad er forskellen på AMD XP og en AMD XP Thoroughbred .?
>
> Og så hvad er forskellen på dem og en Palomino MP ?
>
> Mvh. Kenneth

Thoroughbred er en ny udgave af XP med en lidt tættere kerne, hvilket sikrer
højere hastighed og den skulle også levere lidt mindre varme

En MP garanterer AMD duer i dual systemer, det gør de ikke med de
almindelige, men man kan være heldig

-michael

Fra : Kenneth Andersen

Dato : 08-11-02 20:27

> Thoroughbred er en ny udgave af XP med en lidt tættere kerne, hvilket
sikrer
> højere hastighed og den skulle også levere lidt mindre varme

Vil det sige at i de boards hvor en XP kan sidde kan en Thoroughbred også?

> En MP garanterer AMD duer i dual systemer, det gør de ikke med de
> almindelige, men man kan være heldig

Men en MP virker også i single-systemer? Hvordan er hastighed i forhold til
Thoroughbred?

Fra : Peter Pan

Dato : 08-11-02 22:09

"Kenneth Andersen" <kenneth@boxmail.dk> wrote in message
> sikrer
>
> Vil det sige at i de boards hvor en XP kan sidde kan en Thoroughbred også?

Ja og Nej. Thoroghbred findes nu også med en FSB på 166 MHz (de nye 2700+ og
2800+)
Alle Palomino processorer kører 133 MHz FSB. Desuden kræver det at bundkort
producenten har lavet en bios opdatering med understøttelse af Thoroghbred.
Men det har de fleste da heldigvis.

> Men en MP virker også i single-systemer? Hvordan er hastighed i forhold
til
> Thoroughbred?

Ja. En Athlon MP og XP ved samme hastighed er identiske. Forskellen ligger i
at AMD tester MP processorerne lidt grundigere.

Palomino (Athlon XP 1333-1733 MHz / 1500+ -2100+) og Thoroughbred (1800
MHz/2200+ og opefter) er ens. De har lige meget cache, og helt samme
instruktioner. Eneste forskel ligger i strømforbruget og varmeudviklingen og
den fysiske størrelse af selve kernen.

Mvh
Anders

Fra : Kristian Espensen

Dato : 08-11-02 22:19

"Peter Pan" <.@anders.dk> wrote in message news:aqh8s9$hlk$1@sunsite.dk...
> Ja og Nej. Thoroghbred findes nu også med en FSB på 166 MHz (de nye 2700+
og
> 2800+)

Faktisk kommer 2600+ også til 166 MHz FSB.

> [...]
bundkort
> producenten har lavet en bios opdatering med understøttelse af

Ældre Socket A bundkort vil ikke understøtte Thoroughbred, og flere
understøtter ikke engang Palomino. Bundkortproducenterne har jo desværre en
interesse i at vi opgradere til nyrere versioner.

> [...]
> MHz/2200+ og opefter) er ens. De har lige meget cache, og helt samme
> instruktioner. Eneste forskel ligger i strømforbruget og varmeudviklingen

For at bidrage til den ganske gode forklaringen (og med risiko for at skabe
forvirring) skal det siges at Thoroughbred findes i to versioner; rev-A og
rev-B, hvor rev-B er forbedret til at kunne kører ved højere clockfrekvens.
T-bred 2200+ findes i rev-A og rev-B, mens 2400+ og derover kun findes i
rev-B. Er man ikke i stand til at finde en rev-B XP 2200+ bør man klart gå
efter en XP 2400+.
--
Med venlig hilsen Kristian Espensen

Fra : Olesen

Dato : 09-11-02 08:15

"Kristian Espensen" <leth_espensen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Er man ikke i stand til at finde en rev-B XP 2200+ bør man klart gå
> efter en XP 2400+.

Hvad sku' gøre det komplet umuligt at skaffe en B ?
Man ku levende forestille sig, at det netop var A som var sværest
at skaffe "efterhånden".

Fra : SA

Dato : 09-11-02 09:01

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message

> [...]
>
> Hvad sku' gøre det komplet umuligt at skaffe en B ?
> Man ku levende forestille sig, at det netop var A som var sværest

og hvordan ser man om det er en Rev. B udgave(eller A, for den sags skyld)?

/SA

Fra : Kristian Espensen

Dato : 09-11-02 17:06

"SA" <buffalo_bill@iname.com> wrote in message

> "Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message

> og hvordan ser man om det er en Rev. B udgave(eller A, for den sags
skyld)?

SA's spørgsmål leder også til svaret på både Olesen's spørgsmål.
Når jeg skriver "i stand til", mener jeg om man besidder evnen, eller
rettere forhandleren om besidder evnen til at kende for forskel. Husk det
kun drejer sig om XP 2200+. Forskellen kan ses på cpu'ens steppings, altså
den produktionskode som AMD har tilført cpu kernen. Jeg er ikke klar over
hvor i koden forskellen kan afsløre om det er rev-A eller rev-B, men hvis
der er et preserende ønske vil jeg gerne undersøge det nærmere.
--
Med venlig hilsen Kristian Espensen

Fra : K.O

Dato : 10-11-02 08:03

> [...]
> hvor i koden forskellen kan afsløre om det er rev-A eller rev-B, men hvis
> der er et preserende ønske vil jeg gerne undersøge det nærmere.

Ja tak.
Det ku' være interessant, inden jeg samler PC'en...
Vi får ny sending 2200'er hjem i næste uge, og
det ku' være interesant, om det er en sending "B"'er..

MVH

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 10-11-02 15:12

K.O wrote:

> Ja tak.
> Det ku' være interessant, inden jeg samler PC'en...
> Vi får ny sending 2200'er hjem i næste uge, og
> det ku' være interesant, om det er en sending "B"'er..

Hvad?
Bestiller firmaet hardware hjem uden at vide hvad det er de bestiller?

Fra : K.O

Dato : 10-11-02 15:16

"Jens C. Hansen [Odense]" <greylion@gmx.net> skrev i en meddelelse

> Hvad?
> Bestiller firmaet hardware hjem uden at vide hvad det er de bestiller?

Nix!

Vores leverandør sender hvad de har på lager...iøvrigt
helt normal kotume.

MVH

Fra : Kristian Espensen

Dato : 11-11-02 14:55

"K.O" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message
> Det ku' være interessant, inden jeg samler PC'en...
> Vi får ny sending 2200'er hjem i næste uge, og
> det ku' være interesant, om det er en sending "B"'er..

Undskyld det sene svar, men tdc's newsserver var nede i går.
Efter lidt researche må jeg trække min tidligere udtalelser om at XP 2200+
findes i både rev-A og rev-B tilbage. Rundt om i fora og i forskellige ng'er
kan det læse at XP 2200+ findes i både rev-A og rev-B, men det bekræftes
ikke på de store hardware-hjemmesider. Forskellen mellem T-bred rev-A og
rev-B kan findes i stepping (rev-A (model 8) = 680 og rev-B (model 9) =
681), men det er nemmere at skelne mellem de to revisioner blot ved at kigge
på model nr.; t-bred 1700+ til 2200+ er revision-A, mens 2400+ til ? er
revision-B.
--
Med venlig hilsen Kristian Espensen