Ny kolonne
Fra : Jeppe Branner

Dato : 28-02-01 23:05

Er det muligt at tilføje en ny kolonne til en Access-database vha. ASP?
Altså RS.AddNew tilføjer en ny post, findes der noget tilsvarende for
kolonner, hvor posterne så får standardværdier ned igennem.
Problemet er at jeg jo ikke direkte kan ændre i databasen, men bruger nogle
hjemmelavede admin-sider, når databasen skal redigeres.

--
Med venlig hilsen Jeppe Branner,
http://www.gratisindex.dk -

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 01-03-01 10:06

Hvorfor bruger du ikke SQL til det. F.eks.

"alter table minTabel add nyKolonne varchar(30)"

Syntaksen kan være lidt forskellig fra db til db.

/Marten

Fra : Jeppe Branner

Dato : 03-03-01 22:54

> "alter table minTabel add nyKolonne varchar(30)"

OK, tak for hjælpen! Det var jo ikke så svært,
men nu er jeg løbet ind i det næste problem: hvordan laver jeg så en hel ny
tabel i en Access database vha. ASP/SQL?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 05-03-01 08:28

> OK, tak for hjælpen! Det var jo ikke så svært,
> men nu er jeg løbet ind i det næste problem: hvordan laver jeg så en hel
ny
> tabel i en Access database vha. ASP/SQL?

Create Table...

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Jakob Andersen

Dato : 05-03-01 22:43