Størrelse på mailbox hos TDC ADSL
Fra : Søren

Dato : 08-11-02 17:21

Hej

Jeg har en NetExpress 1021/256 hos TDC. Jeg ved at jeg højst kan modtage 10
MB af gangen. Kan det passe at jeg også højst kan se 10 MB af gangen. Jeg
får en fejl når jeg prøvet at sende en fil på 75 MB.

Søren

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 08-11-02 17:34

"Søren" <srl@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> MB af gangen. Kan det passe at jeg også højst kan se 10 MB af gangen. Jeg
> får en fejl når jeg prøvet at sende en fil på 75 MB.

Hmm. Så vist jeg ved kan man kun sende 10mb af gangen..
Eller kommer det an på hvor meget modtageren kan modtage af gangen...??

Henrik..

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-11-02 19:00

"Henrik Sørensen" <snurredk{REMOVE THIS}@phreaker.net> skrev :

>Hmm. Så vist jeg ved kan man kun sende 10mb af gangen..

Det kan man ikke, når man sender filer med mail eller news, så er
der ca. 30% overhead, så den maximale filstørrelse er omkring 7
MB.

Man skal jo også sikre sig at modtageren har plads til
modtagelsen.

En ftpserver eller icq vil være en langt bedre løsning.

Fra : Kasper Bergh

Dato : 09-11-02 19:23

"Søren" <srl@get2net.dk> wrote in message
> Hej
>
> Jeg har en NetExpress 1021/256 hos TDC. Jeg ved at jeg højst kan modtage
10
> MB af gangen. Kan det passe at jeg også højst kan se 10 MB af gangen.

Ja - bortset fra at det er mindre du kan sende grundet overhead på mails
(som er ret stort).

> Jeg får en fejl når jeg prøvet at sende en fil på 75 MB.

*lyden af underkæbe der rammer jorden*

Du forsøger at _maile_ 75Mb? Undskyld mit ordvalg men det er direkte absurd.
Brug en ftp server til den slags - du finder (heldigvis) ikke nogen udbyder
der vil lade dig maile det.

*forestiller sig at få 75Mb+overhead i sin mailbox*

mvh
/Kasper
Som kun repræsenterer sig selv og ikke TDC Internet

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 09-11-02 20:17

"Kasper Bergh" <kaz@want-no-spam-own.web.id> wrote:

>"Søren" <srl@get2net.dk> wrote in message

>*lyden af underkæbe der rammer jorden*

Hej Kasper
Jeg kunne ikke rigtig finde et passende udtryk, men du klarede det flot

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : Cubus

Dato : 09-11-02 22:33

"Ove Kjeldgaard" <ok@mail.tele.dk> skrev

> Hej Kasper
> Jeg kunne ikke rigtig finde et passende udtryk, men du klarede det flot

Er det mon sådan en her vi snakker om?

http://cubus.adsl.dk/elteknik/div/reaktion_04.gif

--
Cubus
http://cubus.adsl.dk/

Fra : Kasper Bergh

Dato : 10-11-02 13:29

"Ove Kjeldgaard" <ok@mail.tele.dk> wrote in message

> Hej Kasper
> Jeg kunne ikke rigtig finde et passende udtryk, men du klarede det flot

Takker Det faldt mig faktisk helt naturligt - måske noget at bekymre sig
over