Ideer til low noise blæsere?
Fra : enrique

Dato : 08-11-02 17:32

Efter jeg har monteret støj dæmpende måtter i hele mit fulltower, skal jeg også
have 3 x 80mm low noise blæsere installeret.

Og så vil jeg gerne høre om det jeg tænker på er helt hen i vejret, og om der er nogle
forhandler i Aalborg eller omegn?? (Tænker mest på om de har blæseradapter
osv. og om de er billige :)

De skal bruges i følgende konfiguration:

1 stk til at montere via en 60mm -> 80mm blæseradapter, på min Thermaltake
Volcano 6Cu, som sidder på en Athlon Tbird 800Mhz. Jeg regner med noget
i stil med min. 25CFM og max. 28dBA

2 stk Kabinet blæsere. I kabinettet er to harddiske: den ene, en IBM,
bliver kølet af en 92mm inde i kabinette, altså den cirkulere bare luften.
Den anden sidder i en skuffe m. køling.
Ellers er der et Matrox G400 (bli' ik' varm :) så jeg tænkte på min. 20CFM
og max. omkring 20dBA (den ene skal hive luft ind, den anden skal side i en 300W PSU)

--
Mvh. / Kind regards
Henrik Farre

Fra : o&u

Dato : 08-11-02 20:10

On Fri, 08 Nov 2002 17:31:56 +0100, "enrique" <look@mysignature.txt>
wrote:

> [...]
>og max. omkring 20dBA (den ene skal hive luft ind, den anden skal side i en 300W PSU)

Kig på

http://www.bsmultimedia.dk/

det ligger jo i Bindslev

mvh

John

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 08-11-02 20:34

o&u wrote:

> Kig på
>
> http://www.bsmultimedia.dk/
>
> det ligger jo i Bindslev
>
> mvh
>
> John

Der er ikke meget lownoise i 28 db
Men check da her dk.edb.hardware.stoej

Fra : enrique

Dato : 08-11-02 21:18

On Fri, 08 Nov 2002 20:33:43 +0100, Henrik Sørensen wrote:

> Der er ikke meget lownoise i 28 db Men check da her
> dk.edb.hardware.stoej

Genialt!, måske skulle jeg til oftere at refreshe listen over grupper, den
var der ikke da jeg søgte efter dk.edb.hardware.* første gang :)

Fra : enrique

Dato : 08-11-02 21:20

On Fri, 08 Nov 2002 20:09:55 +0100, o&u wrote:

> http://www.bsmultimedia.dk/
>
> det ligger jo i Bindslev

Billigt, men det ligger lidt langt væk når man skal cykle :)

Ved omegn mente jeg ting der ligger meget tæt på... sorry hehe

Fra : paul

Dato : 08-11-02 20:08

se på www.webconsult.dk . De sælger 80mm pabst blæsere som er næsten
støjfrie