Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Lån&Spar Bank - har de ikke computere?
Fra : Britt Malka

Dato : 08-11-02 14:34

Man tror, at det er en joke, og jeg lo da også højt, da jeg modtog
denne mail fra Lån&Spar Bank som svar på min forespørgsel om, hvem der
havde indsat penge på min konto.

>Hvis vi skal lave en nærmere undersøgelse af den udenlandske overførsel der
>er indgået på din konto, koster det et gebyr på 475 kr. pr. time og mindst
>200 kr., da det vil være meget tidskrævende for os.

Grunden til min forespørgsel var, at jeg skulle have modtaget et
beløb, der var 60 kroner større end det, der er gået ind på kontoen,
så jeg går ud fra, at de har taget sig godt betalt som sædvanligt, men
derudover ikke laver en skid, hvis I vil undskylde mig det vulgære
udtryk.

Som information om, hvem der har indbetalt, er der blot angivet et
nummer.

Jeg skal have skiftet bank!
Britt Malka - www.malka.it/home/britt

Kan du høre, når din elskede sender dig mail? - The Bat! www.malka.it/programs

Fra : ole

Dato : 08-11-02 15:08

"Britt Malka" <britt@malka.fr> skrev i en meddelelse
> Man tror, at det er en joke, og jeg lo da også højt, da jeg modtog
> denne mail fra Lån&Spar Bank som svar på min forespørgsel om, hvem der
> havde indsat penge på min konto.

> Jeg skal have skiftet bank!

Hvis du fremover forventer udenlandske beløb indsat på din konto, så vælg en bank der er
autoriseret som
Valutahandler

Jeg har kendskab til flg. banker der er: BG-Bank - DanskeBank - Nordea og vist nok ikke
flere desværre ;-(
De banker der ikke er autoriseret bl.a. Jyske Bank bruger én af de tre, og tager derfor
"dobbelt" i gebyr.

vh ole

Fra : Britt Malka

Dato : 08-11-02 15:12

On Fri, 8 Nov 2002 15:07:54 +0100, "ole" <holte@of[XXX]ir.dk> wrote:

>Hvis du fremover forventer udenlandske beløb indsat på din konto, så vælg en bank der er
>autoriseret som Valutahandler

Ja, det har du ret i. Jeg er først for nyligt blevet opmærksom på, at
der er den forskel på bankerne. Det var da Lån&Spar tog 60 kroner for
at modtage et beløb på 268 fra Sverige.

De hævdede, og det er da sikkert korrekt, at valutabanken tog 30 kr,
og de tog selv 30 kr.

Jeg kan godt forstå, at noget koster gebyr, men det ville være rart,
om man fik noget for sine penge.

>Jeg har kendskab til flg. banker der er: BG-Bank - DanskeBank - Nordea og vist nok ikke
>flere desværre ;-(

Godt, en af vores venner har lige anbefalet os BG-Bank. Det må jeg
lige finde ud af.

Tak for dit svar.

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 08-11-02 20:17

Britt Malka wrote:

> Godt, en af vores venner har lige anbefalet os BG-Bank. Det må jeg
> lige finde ud af.

Hm...
Hvorfor tror du, at pengeinstitutter arbejder gratis ?
Gør du

Men, hvis du venter indbetalinger fra udlandet, og jeg har desværre
kun erfaring fra noget større beløb, ca 100 Kkr pr gang, så få en
valutakonto, dvs en konto i den valuta, du vil arbejde i, så har
jeg erfaring for at saldokontrol ikke belægges med gebyr, men det
kommer så nok ved overflytning med veksling.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Britt Malka

Dato : 09-11-02 22:22

On Fri, 08 Nov 2002 20:16:55 +0100, "Erik G. Christensen"
<egc@FJERNpost1.tele.dk> wrote:

>Hm...
>Hvorfor tror du, at pengeinstitutter arbejder gratis ?

Det tror jeg heller ikke, og jeg har heller ikke skrevet, at de burde
arbejde gratis. Prøv eventuelt at genlæse det, jeg har skrevet.

Nogen har sat penge ind på kontoen. Nogen har BETALT for at overføre
penge og sætte dem ind på kontoen i DANSKE KRONER.

>Gør du

Nej.

Jeg klager ikke over, at Lån&Skod Bank tager gebyrer. Jeg klager over,
at de intet yder for de gebyrer, de tager i rigt mål.

> [...]
>jeg erfaring for at saldokontrol ikke belægges med gebyr, men det
>kommer så nok ved overflytning med veksling.

Det kan Lån&Spar Bank nok ikke klare, eftersom de ikke er en
valutabank, men den valuta, der blev overført, var danske kroner. Jeg
kan bedre forstå, at de tager penge for at veksle til danske kroner,
siden I nu ikke vil deltage i euroen som os andre, men at de tager
penge for at modtage danske kroner, uden at kunne fortælle, hvor meget
der BURDE være gået ind, før de trak gebyr, og de ikke kan fortælle,
HVEM der har sat pengene ind - kun et nummer - det synes jeg, at 60
kroner er for dyrt til.

Du har selvfølgelig ret til at have en anden mening. Jeg vil bare ikke
lade mig plukke for dumme penge til en bank, der ikke yder noget til
gengæld.

Fra : TROELS MADSEN

Dato : 10-11-02 09:28

Hej Ole

Jeg mener da at Jyske Bank også kan modtage udenlandske overførsler direkte
udenom Danske Bank og Nordea.

Vh
Troels

Fra : [DK]Garfield

Dato : 10-11-02 23:16

Hej Troels,

Jyske Bank modtager udenlandske beløb og kan også føre konti i udenlandsk
valuta (NOK, EUR osv.)

[DK]Garfield

Fra : TROELS MADSEN

Dato : 11-11-02 21:09

Ja så kan vi jo blive enige om at Ole ikke havde styr på tingene i sin mail.

vh
Troels