mangel på sol
Fra : Klauvs Enevold

Dato : 08-11-02 14:30

Hej, Jeg lider af sløvhed, som højst sandsynlig kan relateres til de
få mængder lys som jeg får i løbet af en dag, grundet mit arbejde. Det
er i hvert fald hvad jeg har fået at vide af lægen efter diverse
undersøgelser af blod, etc.

Jeg kunne godt tænke mig at teste de solmaskiner,(ikke solarie!) som
jeg har hørt en del om til folk med primært vinterdepression. Er de
dyre, og som sagt, kan man få lov at teste dem eller noget?

Fra : Tine Andersen

Dato : 08-11-02 14:52

"Klauvs Enevold" <digtekat@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> jeg har hørt en del om til folk med primært vinterdepression. Er de
> dyre, og som sagt, kan man få lov at teste dem eller noget?

Du kan muligvis stadig gå på lys-cafe på lille-triangel i københavn.

Ellers har jeg to styks skrivebordslamper med dagslys. De kostede ca. 1600
stykket. Jeg bruger en på arbejde og en hjemme. De skal lyse en lige i
hovedet, hvis det skal virke.

Det tager det værste for mig.

Tine

Fra : Klauvs Enevold

Dato : 09-11-02 00:21

On Fri, 8 Nov 2002 14:52:17 +0100, "Tine Andersen"
<tine.andersen.nospam@sas.dk> wrote:

> [...]
>
>Ellers har jeg to styks skrivebordslamper med dagslys. De kostede ca. 1600
>stykket. Jeg bruger en på arbejde og en hjemme. De skal lyse en lige i

Ja, tak for info.
det er nok lige det der skal til, men jeg bor i Århus, og jeg vil
gerne teste inden jeg bruger 1600 for at være sikker ! :)

PS. bruger du dem hele året eller kun i vinterhalvåret?

Fra : Bjarne Krog

Dato : 11-11-02 11:57

On Sat, 09 Nov 2002 00:21:15 +0100, Klauvs Enevold
<digtekat@hotmail.com> wrote:

>Ja, tak for info.
>det er nok lige det der skal til, men jeg bor i Århus, og jeg vil
>gerne teste inden jeg bruger 1600 for at være sikker ! :)
>
>PS. bruger du dem hele året eller kun i vinterhalvåret?

Jeg har en og jeg bruger den kun om vinteren, eller til læse lampe,
giver fantastisk lys.
Ang. pris så se her
http://www.medi-light.shopbasic.dk/
1495,-

Bjarne

Fra : Klauvs Enevold

Dato : 14-11-02 11:32

>Jeg har en og jeg bruger den kun om vinteren, eller til læse lampe,
>giver fantastisk lys.
>Ang. pris så se her
>http://www.medi-light.shopbasic.dk/
>1495,-

Hej, ja, jeg har skam været nede og lege en nu, og det er ganske
rigtigt meget flot lys. Jeg har lige et spørgsmål inden køb. Hvad med
pærene, de holder jo ikke evigt, og hvor meget vil en ny pære så koste
og hvor får man den sat i henne?
Er der en garanti når man køber at pæren ikke går indenfor et år eller
lign?

Fra : Bjarne Krog

Dato : 14-11-02 12:28

On Thu, 14 Nov 2002 11:31:32 +0100, Klauvs Enevold
<digtekat@hotmail.com> wrote:

> [...]
>og hvor får man den sat i henne?
>Er der en garanti når man køber at pæren ikke går indenfor et år eller

Jeg ville da helt klart spørge nde i butikken

Men jeg mener at en pære koster omkring 345,- og den skulle holde en
2-3 år med normal brug
---
Helbredende hilsner fra
Akupunktør Bjarne Krog http://www.blivrask.dk
Søger du en akupunktør så kik her http://www.akupunktoerer.dk/

Fra : Klauvs Enevold

Dato : 14-11-02 12:48

On Thu, 14 Nov 2002 12:28:27 +0100, Bjarne Krog
<b.krogFJERNDETTE@get2net.dk> wrote:

>Jeg ville da helt klart spørge nde i butikken
>
>Men jeg mener at en pære koster omkring 345,- og den skulle holde en
>2-3 år med normal brug
>---
Tak skal du have. Det jeg primært frygtede var at pæren var skyld i
den relative høje pris for lampen, og den udgift har jeg ikke råd til
at få foretaget hver år! :) 345 kroner hvert andet år, det går bedre
:)

Jeg nyder virkelig denne lampe. Jeg har lejet den store udgave, altså
en lampe der er større end en 19 tommer skærm. Den er jeg meget glad
for, og regner bestemt med at købe den efter endt lejemål.

Fra : Annette Holm

Dato : 18-12-02 20:56

Har din læge ikke foreslået dig at give d vitamin på sprøjte, mangel på d
vitaminer kan give smerter i knoglerne mvh Annette,