Modsat ADSL
Fra : A.I.

Dato : 08-11-02 14:50

Hejsa.

jeg ville høre om der er nogen der kender en udbyder til private der kan
levere denne her linie til mig, 256 download og 1024 upload (256/1024
kbit/s )

Hilsen Anders

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-11-02 15:44

"A.I." <no@mail.com> wrote in message

> jeg ville høre om der er nogen der kender en udbyder til private der kan
> levere denne her linie til mig, 256 download og 1024 upload (256/1024
> kbit/s )

Nej, men du kan da vælge G.SHDSL på 1,2/1,2 Mbit og 2,3/2,3 Mbit.. Cybercity
og Tiscali kan levere G.SHDSL

Fra : A.I.

Dato : 08-11-02 17:07

> Nej, men du kan da vælge G.SHDSL på 1,2/1,2 Mbit og 2,3/2,3 Mbit..
Cybercity
> og Tiscali kan levere G.SHDSL

Tiscali kan kun levere til erhverv og jeg er privatperson.
Hos Cybercity kommer jeg til at betale for et hurtig dowload som jeg ikke
skal bruge.

Hilsen Anders

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-11-02 17:14

> Tiscali kan kun levere til erhverv og jeg er privatperson.
> Hos Cybercity kommer jeg til at betale for et hurtig dowload som jeg ikke
> skal bruge.

Jamen, husk nu på at det jo at ADSL kun er billigt, da det er en populær
tjeneste... Før kostede det jo meget mere... Hvis du vil have høj opløad, må
de jo betale for en sådan G.SHDSL, som jo er klart den billigste løsning med
højere opload...

Ellers kan du sammensætte 2 adsl forbindelser hos fx tiscali på 256/512 så
du samlet for 512/1024 down/up

og så købe en router der kan load balancere på 2 adsl forbindelser.. Men man
kan nu aldrig få mere end 512 Kbit upload på een session/connection

Men ellers kan du jo bare kontakte andre levendøre af andre tjenester, hvor
du sikkert helt sikker kan bestemme hvad du skal have.. Men så er prisen jo
ikke i privat interresse.

Fra : A.I.

Dato : 08-11-02 17:37

> [...]
man
> kan nu aldrig få mere end 512 Kbit upload på een session/connection

....jamen denne forbindelse kunne jag sagtens leve med, da det stadig er til
at betale. Hvis det bliver sat op rigtigt, ville det så virke lige så godt,
som en linie der var født sådan ???

godt tænkt, den tanke have jeg slet ikke tænkt

Hilsen Anders

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 09-11-02 14:55

"A.I." <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> Hvis det bliver sat op rigtigt, ville det så virke lige så godt,
> som en linie der var født sådan ???

Hvad skal det bruges til?
Hvis du skal uploade en masse til ftp-sites mm. så vil det fungere. Hvis
du skal drive webserver mm så er den værre.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Hans Bjarkov

Dato : 08-11-02 16:10

Hej Anders

Det kan ikke lade sig gøre. ADSL fungerer kun med høj download/lav upload
hastighed.
Det ville kræve at at man byttede om på udstyret, så din router stod på
centralen og du havde en DSLAM hjemme i stuen. Det kan du nok ikke få nogen
udbyder til

Mvh Hans

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 08-11-02 16:40

"Hans Bjarkov" <hab@wol.dk> skrev i en meddelelse
> Det ville kræve at at man byttede om på udstyret, så din router stod

> centralen og du havde en DSLAM hjemme i stuen. Det kan du nok ikke få
nogen
> udbyder til

Det ville heller ikke være tilladt jævnfør aftalen om det rå kobbers
udnyttelse

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : A.I.

Dato : 08-11-02 16:57

> Det kan ikke lade sig gøre. ADSL fungerer kun med høj download/lav upload
> hastighed.

sikke noget sludder, her på dette link kan du bestille feks. en 256/512:
http://signup.tiscali.dk/index.phtml?adsltilbud=nej&adsl_c_x=1&adsl_attribut
es=&x=41&y=9&signupid=444a21372360aa69eaffe1a2e261f69c

> Det ville kræve at at man byttede om på udstyret, så din router stod på
> centralen og du havde en DSLAM hjemme i stuen. Det kan du nok ikke få
nogen
> udbyder til

? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?

Fra : Jesper Skriver

Dato : 08-11-02 19:37

On Fri, 8 Nov 2002 16:57:03 +0100, A.I. wrote:

> sikke noget sludder, her på dette link kan du bestille feks. en 256/512:
> http://signup.tiscali.dk/index.phtml?adsltilbud=nej&adsl_c_x=1&adsl_attribut
> es=&x=41&y=9&signupid=444a21372360aa69eaffe1a2e261f69c

Det er ikke noget sludder, i ovenstående, er der stadigt et ATU-C der
står centralt og et ATU-R hos kunden, som det er krævet i rå kobber
aftalerne.

<http://www.dslreports.com/information/kb/ATU-C>

Hvis man skal have mere end 512 kbps upload på en ADSL linie, så krævede
det et ATU-C hos kunden, og et ATU-R centralt, og det er ikke tilladt.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : TBC

Dato : 08-11-02 17:27

"Hans Bjarkov" <hab@wol.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan ikke lade sig gøre. ADSL fungerer kun med høj download/lav upload
> hastighed.

En lidt forkert formuleret konsatering. Man kan sige at du med ADSL
herhjemme ikke kan få lov at få mere end 512 i upload. Men man kan nu
sagtens få en forbindelse på 256/256; 256/384; 256/512; 384/384; 384/512 og
512/512 hvor downloaden ikke er højere end upload, men evt tværtimod.

TBC

Fra : Jesper Monsted

Dato : 09-11-02 02:19

"Hans Bjarkov" <hab@wol.dk> wrote in

> Hej Anders
>
> Det kan ikke lade sig gøre. ADSL fungerer kun med høj download/lav
> upload hastighed.

Nøh, det er bare sådan den typisk sælges og sådan specs er balanceret
(8mbit/800kbit).

> Det ville kræve at at man byttede om på udstyret, så din router stod
> på centralen og du havde en DSLAM hjemme i stuen. Det kan du nok ikke
> få nogen udbyder til

Reelt er der intet i ADSL der forhindrer at du har højere upload end
download, så længe upload er under ~800 kbit...

Jeg tvivler dog på at du får nogen udbyder til at lave en 256/800 til
dig...

--
/Jesper, der blah blah uofficielt blah

Fra : TBC

Dato : 12-11-02 12:49

"Jesper Monsted" <newsspam@rootweiler.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> download, så længe upload er under ~800 kbit...
>
> Jeg tvivler dog på at du får nogen udbyder til at lave en 256/800 til

Såfremt at det havde været tilladt og tilgængeligt ville du givet kunne have
fået en 256/768 ligesåvel som en 2048/768 forbindelse hos Tiscali, eftersom
de har en "sammensæt selv" løsning hvor du selv sammensætter din
hastighedskonfiguration udfra de tilgængelige hastigheder for både download
og upload.

TBC

Fra : Hostmaster

Dato : 08-11-02 17:45

> jeg ville høre om der er nogen der kender en udbyder til private der kan
> levere denne her linie til mig, 256 download og 1024 upload (256/1024
> kbit/s )

Hvad skal du bruge den forbindelse til ?

Jeg kan sikkert skaffe dig et godt tilbud.

James

Fra : A.I.

Dato : 08-11-02 18:22

> Hvad skal du bruge den forbindelse til ?

upload af store mængder digitale billeder.

> Jeg kan sikkert skaffe dig et godt tilbud.

Det lyder godt, hos dig eller en udbyder ?
Hvilken pris kan du lave en 256/1024kbit/s til ?

Fra : Per.K

Dato : 09-11-02 12:51

Blot til info ang link til Tiscali, hold musen væk fra den og ignorer.
For til dem der ikke er klar over det er Tiscali den udbyder man bestemt
ikke skal
kople sig op hos. Det er et fusker firma hvor at direktørens navn er:
F.I. Duus.
Direktør F.I. Duus er kun ude efter at hive pengene ud af lommerne på folk
for så at levere Danmarks historiens mest elendigste internet service.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 09-11-02 13:31

In article <gE6z9.44$sq2.692@news.get2net.dk>, Per.K wrote:
> [...]
> Direktør F.I. Duus er kun ude efter at hive pengene ud af lommerne på folk
> for så at levere Danmarks historiens mest elendigste internet service.

Hvis du har en historie du vil fortælle, så gør det, men lad være med at
spilde vores allesammens tid med denne form for indlæg.

--
Andreas Plesner Jacobsen | You will have long and healthy life.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 09-11-02 15:00

"Per.K" <persen1@NOWAY!yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Det er et fusker firma hvor at direktørens navn er:
> F.I. Duus.

Det er jo løgn

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Per.K

Dato : 10-11-02 11:57

> "Per.K" <persen1@NOWAY!yahoo.com> skrev i en meddelelse
>
> Det er jo løgn
>
> --
> Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
> Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
> Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

Shish du fatter jo slet ikke joken.

Fra : A.I.

Dato : 10-11-02 12:59

Gaaaaaaab, er der nogen der vil kilde mig under fødderne, så jeg kan få
strammet smilebåndet op ???

> Shish du fatter jo slet ikke joken.

Klart der skal være plads til humor, meeeeeen er den her holder sgu' ikke
!!!
Hvis du vil have vuderet dine evner som jokemager, så prøv her:

Fra : A.I.

Dato : 10-11-02 01:43

> for så at levere Danmarks historiens mest elendigste internet service.
....jeg har haft dem i 2 år nu uden andre problemer end det som jeg står med
nu, og de levere trods alt et stabilt produkt til mig hver måned som jeg er
ganske glad for, så du får ikke min støtte herom

Anders

Fra : James Rune Hansen

Dato : 12-11-02 17:19

> Det lyder godt, hos dig eller en udbyder ?
> Hvilken pris kan du lave en 256/1024kbit/s til ?

Det kommer an på en del ting.

Hvor du bor, hel specifikt.
Hvor meget trafik du vil have, fri eller takseret.
Hvor mange maskiner du vil have på.

Om du skal have lov at køre services for andre på eller den er privat. Og om
du vil have lov at dele ud af den.

James

Fra : James Rune Hansen

Dato : 12-11-02 17:21

Jeg efter lidt omtanke inde i mig selv.

Ser det ud som om at du gerne vil have en server op. Jeg tror faktisk
serverhosting er billigere.

James