har jeg diabetes?
Fra : expoiser

Dato : 08-11-02 13:07

her i denne uge er jeg begyndt at blive usædvanlig træt jeg er også
blevet meget tørstig end jeg plejer at være plus i forhold til jeg
plejede at gå på toilettet 1 gang om dagen før gør jeg det nu 3-4 gange
jeg er det i kalder meget mundtør syntes jeg. jeg stiller dette
spørgsmål fordi en af mine venner sagde at det kunne være sukkersyge men
ved ikke om han sagde det for sjov. det han hentydede til var at jeg i
sidste uge drak en kasse saltum sodavand 25cl. på 4-5 timer hvilket han
mente kunne give mig sukkersuge så jeg er kommet lidt i tvilv please
hjælp.!

http://www.kandu.dk/

Fra : Tine Andersen

Dato : 08-11-02 14:05

"expoiser" <expoiser.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
> sidste uge drak en kasse saltum sodavand 25cl. på 4-5 timer hvilket han
> mente kunne give mig sukkersuge så jeg er kommet lidt i tvilv please
Hvis du er en kvinde i den fødedygtige alder kan du være gravid

Tine

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 08-11-02 14:17

expoiser wrote:

> [...]
> plejede at gå på toilettet 1 gang om dagen før gør jeg det nu 3-4 gange
> jeg er det i kalder meget mundtør syntes jeg.

Diabetes plejer vist at komme mere snigende, men hvis det fortsætter,
kan du eventuelt besøge din læge. Han kan meget hurtigt konstatere, om
det er sukkersyge eller ej ved hjælp af en blodprøve i øret.

> sidste uge drak en kasse saltum sodavand 25cl. på 4-5 timer hvilket han
> mente kunne give mig sukkersuge så jeg er kommet lidt i tvilv please
> hjælp.!

Pjat med ham! Sukkersyge opstår ikke, fordi du drikker en masse
sodavand.

--
Mvh. Kim Ludvigsen