Netkort med "lille" indgang?
Fra : JHS

Dato : 08-11-02 12:51

Hej,
Jeg skulle gerne have en computer på ADSL - den er udstyret med to
modemlignende indgange. De sidder lige ved siden af hinanden og er lige
store (små).
Kan man tænke sig at den ene er beregnet til et særligt lille netværkskabel?
Eller hvad mon meningen er?

(Kan selvfølgelig åbne og kigge, men vil helst undgå det af forskellige
grunde).

Tak!

Mvh,
JHS

Fra : Peter Jensen

Dato : 08-11-02 12:57

"JHS" <jonas@autofire.dk> skrev i en meddelelse
> Kan man tænke sig at den ene er beregnet til et særligt lille
netværkskabel?
> Eller hvad mon meningen er?

Nej - mon ikke det er et modem du har dig der.
--
Peter J

Fra : JHS

Dato : 08-11-02 13:00

"Nej - mon ikke det er et modem du har dig der."
Måske - men det virker lidt mystisk med to modemindgange lige ved siden af
hinanden...

JHS

Fra : Peter

Dato : 08-11-02 13:03

> "Nej - mon ikke det er et modem du har dig der."
> Måske - men det virker lidt mystisk med to modemindgange lige ved siden af
> hinanden...

Det er der vist ofte på telefonmodems... jeg ved dog ikke hvad den anden er
til.

Fra : Martin S.

Dato : 08-11-02 13:09

"Peter" <p@p.pp> skrev i en meddelelse news:aqg98o$gp8$1@sunsite.dk...

> "JHS" <jonas@autofire.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det er der vist ofte på telefonmodems... jeg ved dog ikke hvad den anden
er
> til.

Den ene er linieindgang, den anden er vist til en alm. telefon / telefonrør.

Men skal JHS have ADSL afhænger det lidt af hvilken type han vælger..
med USB-modem (kræver USB stik naturligvis)
Eller via RJ45... kræver et PCI-netkort til computeren..
mvh. Martin

Fra : Peter Jensen

Dato : 08-11-02 13:10

"JHS" <jonas@autofire.dk> skrev i en meddelelse
> "Nej - mon ikke det er et modem du har dig der."
> Måske - men det virker lidt mystisk med to modemindgange lige ved siden af
> hinanden...

næh - det er helt normalt.
1 til linien og en til at koble en telefon til modemet
--
Peter J

Fra : complex@pc.dk

Dato : 08-11-02 17:17

Det er nemt nok er det 11mm med 8 tunger er det til net (RJ45)
mindre er det til modem/telefon (RJ11)

Lars (København nord)
complex@pc.dk