MS Windows
briani 27239
Ændring af text i boot menu, ved flere OS.
Fra : Thomas Schreiber

Dato : 08-11-02 08:30

Hej,

Nogen der ved hvordan man ændre texten i "boot billedet" når man har flere
OS installeret? Det er er lidt upraktisk at have "Windows XP Professional"
stående 3 gange

--

Venligst / Regards,
Thomas Schreiber - stall.dk

Fra : Leony

Dato : 08-11-02 11:18

"Thomas Schreiber" <NOSPAMschreiber@c.dk> skrev i en meddelelse

> Nogen der ved hvordan man ændre texten i "boot billedet" når man har flere
> OS installeret? Det er er lidt upraktisk at have "Windows XP Professional"
> stående 3 gange

Det skulle kunne slettes ved at redigere i boot.ini-filen.
(du har antagelig den samme linie stående 3 gange).
Du kan læse mere om det her:
http://www.anandtech.com/guides/viewfaq.html?i=109

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Thomas Schreiber - s~

Dato : 08-11-02 11:41

Jeg skal ikke have slettet noget, men bare have givet de forskellige "boot
stier" forskellige navne.

/thomas

Fra : Leony

Dato : 08-11-02 13:36

"Thomas Schreiber - stall.dk" <NOSPAMschreiber@c.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg skal ikke have slettet noget, men bare have givet de forskellige "boot
> stier" forskellige navne.

Undskyld, så misforstod jeg spørgsmålet.
Her er så hvad jeg har gravet frem omkring omdøbning af de forskellige "boot
stier":
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;q289022&LN=EN-US
http://www.computerrepairservice.com/messages/177.html
Sådan som jeg forstår det går det bare ud på at ændre det der er omkranset
af " ".
Husk at det kan være en god ide at tage en backup inden du går i gang.

Fra : Madsen

Dato : 08-11-02 14:08

Thomas Schreiber skrev:

> Nogen der ved hvordan man ændre texten i "boot billedet" når man
> har flere OS installeret? Det er er lidt upraktisk at have
> "Windows XP Professional" stående 3 gange

Control Panel > System > Advanced > Settings ud for Startup and
Recovery > Klik på Edit-knappen som åbner Boot.ini hvor du kan
ændre navnene imellem gåseøjnene.

Madsen.

Fra : Thomas Schreiber - s~

Dato : 08-11-02 15:14

Mange tak. Det var præcis det jeg skulle bruge.

/thomas