MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
XP pro
Fra : PerMand

Dato : 08-11-02 00:21

Hej Gruppe !

Håber at at få hjælp til følgende problem: På min arbejdsplads har vi
lige fået installeret Xp pro på vores computere, og vi er alle koblet
op på et fælles netværk. Så længe jeg bruger min " egen " Pc er der
ingen problemer, men så snart jeg logger på via en anden end den jeg
plejer at bruge, kan jeg ikke finde de mapper og dokumenter etc. som
jeg har lagt ind på min " egen ". Eller sagt på en anden måde: det er
kun på den computer at f. eks billeder er langt ind på computeren, at
man igen kan få adgang til disse !!!! Kan det være rigtigt ???

Jeg troede at når man loggede på med sit password startede pc´en op
med den brugerprofil som tilhører mig, med det baggrundsbillede og de
mapper og dokumenter der tilhører mig, uanset hvilke computer
tilknyttet netværket man bruger.

Det kan da ikke være rigtigt at man SKAL bruge den samme pc hver gang
man logger på netværket. Især ikke da vi ikke har vores egen pc: dem
vi har adgang til står tværtimod spredt rundt i huset dels i " pc øer
", dels i forbindelse med med vores fælleslokaler.

Eller er der noget jeg har misforstået ??? Eller er det de " betroede
" medarbejdere der der står for indførelsen af vores nye IT der har
overset noget ??

På Forhånd Tak

Merete

Fra : Hans

Dato : 08-11-02 02:46

PerMand wrote:

> [...]
> vi har adgang til står tværtimod spredt rundt i huset dels i " pc øer
> ", dels i forbindelse med med vores fælleslokaler.

Sålænge der gemmes filer lokalt på de enkelte arbejdsstationer har du kun
adgang til disse filer når du bruger din egen maskine. Det er selvfølgelig
en mulighed at dele personlige filmapper på netværket, men det bliver noget
rod at dele på kryds og tværs, og det vil være ret besværligt at
administrere.

Hvis det skal virke som du forventer skal firmaet have en fælles
domæneserver, hvor alles arbejdsfiler er lagret på et fælles medie, opdelt i
brugermapper. En domæneserver administrerer alle brugerprofiler og
rettigheder, og det vil derfor være ligegyldig hvilken arbejdsstation du
anvender, da serveren vil anvende dit logon til at bestemme hvilke mapper og
filer du har adgang til på serverens lagermedie. Det vil typisk være et
RAID-5 system.

> Eller er der noget jeg har misforstået ??? Eller er det de " betroede
> " medarbejdere der der står for indførelsen af vores nye IT der har
> overset noget ??

Du har ikke misforstået noget, men det kunne tænkes at opgaven ikke har
været specificeret og udtænkt godt nok fra starten.

--
mvh, Hans