Click i JavaScript
Fra : Jakob Bork

Dato : 07-01-01 15:54

Hej NG

Hvrodan er det lige man vha. JavaScript får browseren til at køre en
funktion i sit script? Altså hver gang man klikker et tilfældigt sted på
siden. Ligemeget om det er link eller ej. Det er ikke noget problem at få
den til at reagere når man klikker på et link, men det er mere det at man
kan klikke et tomt sted på siden og få fx menuen til at forsvinde vha. en
funktion.

Løse forslag accepteres, så skal jeg nok selv pille lidt ved det og få det
til at virke.

Mvh
Jakob Bork

Fra : Troels Christiansen

Dato : 07-01-01 18:19

> [...]
> funktion.
>
> Løse forslag accepteres, så skal jeg nok selv pille lidt ved det og få det

Man kan godt lave en onmouseover på forskellige ting i Internet Explorer,
men det kan man ikke i NS 4.X

--
Mvh.
Troels Christiansen

Jeg repræsenterer ved alle udtalelser
kun mig selv og ikke Tele Danmark Internet.

Fra : Claus Schmidt

Dato : 07-01-01 19:03

"Jakob Bork" skrev
> kan klikke et tomt sted på siden og få fx menuen til at forsvinde vha. en
> funktion.

Denne her fanger højreklik:

document.onmousedown=click

function click() {
if (event.button==2) {
whatever
}
}

-så mon ikke "button==1" fanger venstreklik?

--
[claus]
-som ved en fejl kom til at sende dette direkte

Fra : Jakob Bork

Dato : 07-01-01 19:46

> [...]
> [claus]
> -som ved en fejl kom til at sende dette direkte
> til Jakob, beklager dobbeltpost og uhøflighed.

Det virker under alle omstændigheder lige efter hensigten. Tak for det.

Mvh
Jakob Bork

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 07-01-01 19:49

Claus Schmidt wrote:

> "Jakob Bork" skrev
>
> Denne her fanger højreklik:
>
> document.onmousedown=click
>
> function click() {
> if (event.button==2) {
> whatever

Den virker så også kun i IE, denne fanger til gengæld alle klik, uanset
om det er højre eller venstre museknap og virker også i netscape:

<SCRIPT language=javascript>
function click() {

}

if (document.layers) {
document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);
}
document.onmousedown=click;
// -->
</script>

inde i functionen click skriver du så det du gerne vil have til at ske.

--
/Lars

A computer scientist is someone who, when told to 'Go to Hell',
sees the 'go to', rather than the destination, as harmful.