dbSeeChanges (MS SQL)
Fra : Snedker

Dato : 07-11-02 23:09

Har importeret en mdb-backend til MS SQL og har efterfølgende lavet en
ODBC-forbindelse, og derefter linket tabellerne til frontend.

Mange steder i koden har jeg selects på forespørgsler, ex:
db.OpenRecordset("Select * From qBookingDato , , dbSeeChanges)

Jeg får så følgende fejl:

"Du skal bruge indstillingen dbSeeChanges med OpenRecordset ved adgang
til en SQL Server-tabel, der har en IDENTITY-kolonne."

Men jeg har jo ikke nogen IDENTITY-kolonne i en forespørgsel...?
Undlader jeg dbSeeChanges får jeg samme fejl.

Som om det ikke var nok:
Set rs = db.OpenRecordset("Select * From qSumAntal_Bearbejdet Where
OrdreID = " & OrdreID)

gi'r mig:
"ODBC: Kaldet lykkedes ikke"

What to do?

mvh /Snedker
---
Klip det citerede væk, du ikke besvarer
Besvar venligst under det citerede

Fra : Michael Barrett

Dato : 08-11-02 06:55

Snedker wrote:
> [...]
>
> Men jeg har jo ikke nogen IDENTITY-kolonne i en forespørgsel...?
> Undlader jeg dbSeeChanges får jeg samme fejl.

Ja, her er Access godt nok lidt underlig med sine fejlbeskeder. Løsningen er
at indføje "dbOpenDynaset" på de steder, hvor forespørgslen returnerer
værdier (ved SELECT). Det kommer eksempelvis til at se således ud:

db.OpenRecordset("SELECT * FROM qBookingDato", dbOpenDynaset, dbSeeChanges)

Håber det kan bruges...

--
Michael Barrett

Fra : Michael Barrett

Dato : 08-11-02 08:40

Snedker wrote:

> [...]
>
> Men jeg har jo ikke nogen IDENTITY-kolonne i en forespørgsel...?
> Undlader jeg dbSeeChanges får jeg samme fejl.

.... og så lige en anden ting. En IDENTITY-kolonne i MS SQL Server svarer til
et autonumber i Access. Det er ligegyldigt, om du har IDENTITY-kolonnen med
i din forespørgsel. Det betyder nemlig noget, om du arbejder på en tabel med
en sådan kolonne.

--
Michael Barrett