Speciel Throughbread køler ??
Fra : Olesen

Dato : 07-11-02 22:39

Toms Hardwareguide anbefaler en køler med
kobberkontakt til selve cpu'en da en almindelig
aluminiumskøler ikke er "hurtig" nok til at afgive
den ekstra varme, det mindre areal på T-bread kernen.

Kan en Silent Viking så ikke bruges ? Eller
hvor vigtig er dette ???

Fra : Tom.

Dato : 07-11-02 23:28

Hej.
Jeg bruger en Silent Viking til min 1800+ og den ligger på 42º så jeg vil da
tro at du uden problemer bruge en sådan, men jeg skal jo lige vide lidt mere
om hvad det er for en T-bread du har?

Tom Johansen
København SV.

P.S. Fjern "FJERN_DETTE" i min email addy ved svar til mig privat.

Fra : Olesen

Dato : 08-11-02 06:08

"Tom." <last2cuFJERN_DETTE@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
da
> tro at du uden problemer bruge en sådan, men jeg skal jo lige vide lidt

En XP-2200+.
Jeg ser på Vikingkøleren, der står noget med copper-core mounted ell.lign.

kassen til køleren....mon det er ok ?

Fra : Tom.

Dato : 08-11-02 19:58

Hej Olsen.
Jeg fandt lige de her Spec. på Silent Viking.

Beskrivelse:
[Godkendelse]
Denne køler er godkendt op til AMD Athlon/Duron 1.4 GHz/AMD Athlon XP op til
2000+, Intel Coppermine 1,13GHz og Tualatin 2,0GHz.

Jeg ville nok ikke bruge den på en 2200+
Hvis jeg var dig så ville jeg købe en MIST Silent Twin.

http://www.studiedata.dk/product.asp?product=552&page=1

Med de her Spec.

Intel [Celeron PPGA, Pentium III FC-PGA] 1.4 GHz og AMD [Duron/T.Bird > 1400
MHz, XP/ MP > 2600+] 19 db

Som du kan se så kan den klare en XP 2600+ og det er med kun 19DB ~~~
Håber det er noget du kan bruge!

Med venlig hilsen

Fra : Olesen

Dato : 08-11-02 20:03

"Tom." <last2cu@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg ville nok ikke bruge den på en 2200+
> Hvis jeg var dig så ville jeg købe en MIST Silent Twin.

Tak for INFO.
Ser på æsken den er godkendte til XP-2000.
Men det er nok i 0.18 udgaven af 2000'eren, og
2200+ er i 0.13 og bruger mindre strøm og
svarer temp mæssing nog til en 2000 ???

Der ER også en rund KOBBER profil på Vikingkøleren,
og det var dêt de anbefalede istedet for alm. "termisk langsom" alu...

Tror jeg prøver alligevel..

MVH

Fra : Thomas Bowers

Dato : 08-11-02 20:10

> [...]
>
> Der ER også en rund KOBBER profil på Vikingkøleren,
> og det var dêt de anbefalede istedet for alm. "termisk langsom" alu...

Du kan roligt smække en Silent Viking på en xp2200+ uden de mindste
problemer !
Faktisk bruger xp2200+ færre W end xp2000+ (pga. de 0,13 micron som du selv
nævner)....altså afgiver den mindre varme

Btw. så skal du ikke se så nøje på de "godkendelse" beskrivelser, da det er
forskelligt fra system til system (kabinet temp. betyder blandt andet en
del) Jeg kører selv med en Silverado v.6V til min xp2200+ og den bliver
aldrig over 47 grader ved max. belastning.....dette kan jeg kun gøre fordi
mit airflow holder kabinet temp. nede på 24-25 grader

Se evt. dette link for W specs til de forskellige cpu'er ->
http://users.erols.com/chare/elec.htm

Hilsen Thomas