Kollegie
Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 07-11-02 21:57

Vi er et kollegie med 150 brugere som overvejer at få en
internetforbindelse. Kan i anbefale et godt, billigt og stabilt firma, som
kan levere fastnet i størrelsesordenen 10mbit - 100mbit?

Mvh Thomas

Fra : Allan Joergensen

Dato : 07-11-02 22:30

Thomas Smedebøl <whisdow@hotmail.com> wrote:

> internetforbindelse. Kan i anbefale et godt, billigt og stabilt firma, som

Pick any two?

--
Allan Joergensen aka alj on eu.freenode.net

"Teddy with a truncheon..." -- Mike Nelson

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 07-11-02 23:26

> Pick any two?

hvad mener du?

Mvh Thomas

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 07-11-02 23:43

On Thu, 7 Nov 2002 23:25:34 +0100, "Thomas Smedebøl"
<whisdow@hotmail.com> wrote:

>hvad mener du?

Godt, billigt og stabilt.

/Jarlskov

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 08-11-02 08:27

Ok - så bare fortæl hvad i selv ville vælge? Samt selvfølgelig helst en
begrundelse.

Mvh Thomas

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 09-11-02 21:01

Lasse Jarlskov wrote:

> Godt, billigt og stabilt.
>
> /Jarlskov

Det er da ikke noget svar.

Vist bare et spam-indlæg..??

--
Mvh. Jørgen

Prøv noget nyt, læs her: http://www.usenet.dk/

Fra : Martin Damberg

Dato : 07-11-02 23:58

"Thomas Smedebøl" <whisdow@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> internetforbindelse. Kan i anbefale et godt, billigt og stabilt firma, som
> kan levere fastnet i størrelsesordenen 10mbit - 100mbit?

I kan få alt hvad i ønsker, bare i betaler for det ;)

mvh

Martin Damberg

Fra : Bernd Uthoff

Dato : 08-11-02 07:09

dit svar lyder lige som et fra tele2`s adsl service telefon, mangler bare
15min. abbamusik i starten

Fra : Listen

Dato : 08-11-02 08:54

"Thomas Smedebøl" <whisdow@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Vi er et kollegie med 150 brugere som overvejer at få en
> internetforbindelse. Kan i anbefale et godt, billigt og stabilt firma, som
> kan levere fastnet i størrelsesordenen 10mbit - 100mbit?

Med 150 studerende vil jeg nok se efter nogle firmaer der leverere erhvervs-
eller ejendomsforbindelser, da ADSL/G.SHDSL ikke vil kunne klare trafikken.
Husk endvidere at det interne net også skal kunne klare den størrelsesorden
i vælger.

Nu ved jeg ikke hvor henne i landet du bor men her kan nævnes:

Song
Cybercity
TDC
Kabelnettet

Hilsen
Kim

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 08-11-02 09:12

Tak for svaret - det var præcis sådan et svar jeg ledte efter!

Mvh Thomas

Fra : Meginjarder

Dato : 10-11-02 15:46

On Fri, 8 Nov 2002 08:54:06 +0100, "Listen" <nice2nice@ofir.dk> wrote:
> [...]
>Husk endvidere at det interne net også skal kunne klare den størrelsesorden

Vrøvl. Sofiegaarden har haft 2048/512 Mbs adsl i 1½ år. Har kørt
upåklageligt da vi fandt ud af at blokere for p2p trafik i dagtimerne.
Det virker desværre ikke så godt mere, så jeg vil anbefale at I sørger
for at få noget traffic shaping implementeret fra starten af. En linux
box, som analyserer trafikken og opdeler den i prioriterede
kategorier. Web, spil, chat i 1ste kategori. Mail, streaming audio
etc. i 2nd kategori og ftp, p2p m.v. i laveste kategori. Så kan man
give alle p2p-snylterne 10 kb/s til at lege med til sammen, når
"ordentlige folk" bruger linien til mindre suspekte aktiviteter, og
når ingen andre er på, kan de få det hele at boltre sig med.

Søren

Fra : Thomas Dahl Pedersen

Dato : 08-11-02 11:18

Thomas Smedebøl wrote:

> Vi er et kollegie med 150 brugere som overvejer at få en
> internetforbindelse. Kan i anbefale et godt, billigt og stabilt firma, som
> kan levere fastnet i størrelsesordenen 10mbit - 100mbit?

Jeg mener at flere kollegier kan blive tilkoblet "Forskningsnettet" eller
lign. enten gratis eller meget meget billigt. Det er i hvert fald tilfældet
på østervoldgadekollegiet, hvor jeg kender nogle der bor.

100mbit tror jeg i hvert fald ikke gennemsnitlige kollegianere har råd til.

Flere andelsboligforeninger har gode erfaringer med at dele X antal
adsl-linier. F.eks. www.svanenet.dk og www.abb11.dk.

Har du prøvet at kontakte andre kollegier?

Thomas

Fra : Anders Bystrup

Dato : 09-11-02 01:06

> Jeg mener at flere kollegier kan blive tilkoblet "Forskningsnettet" eller
> lign. enten gratis eller meget meget billigt. Det er i hvert fald tilfældet
> på østervoldgadekollegiet, hvor jeg kender nogle der bor.

Her i aalborg er vi på universitetets netværk og har derved adgang til
deres internet forb. gennem proxy's - det er hurtigt men samtidigt meget
begrænset. Det er muligt at surfe og bruge sunsites irc og news server,
det er det man kan. Selv har jeg valgt at have en privat adsl ved siden
af. Jeg vil ikke kalde det en internet forbindelse men snarere en
forbindelse med mulighed for at web-surfe.....

Anders, Aalborg

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-11-02 15:49

> Vi er et kollegie med 150 brugere som overvejer at få en
> internetforbindelse. Kan i anbefale et godt, billigt og stabilt firma, som
> kan levere fastnet i størrelsesordenen 10mbit - 100mbit?

Www.arrownet.dk kan i sikkert sagtens finde ud af noget med

Fra : Jakob S. Køster

Dato : 09-11-02 11:28

PÅ et kollegie med 306 værelser har vi i 2år nu klaret os med en 2mb/512 adsl, men den bliver nu skiftet til g.shdsl
synkron 2.3
At vælge noget større koster mange mange penge - en fast 2mbit koser de fleste steder over 10000 i oprettelse og
månedsfagiften er noget lignende det samme...

Men hvis i finder noget billigt, hvor man kan få 10 eller 100 til en rimelig pris, så sig til

/Jakob