WML
Fra : Dejan

Dato : 07-11-02 20:22

Hej, jeg er i gang med at udvikle nogle WML sider (og servlets i øvrigt).
Men jeg har følgende (simple) problem:

Følgende stykke kode:

.....<do type="accept" label="OK">
<go href="servlet/MyServlet?navn=$navn&amp;efternavn=$efternavn"/>
<fieldset title ="Fieldsetname">

Navn:
<input name="navn" type="text" maxlength="30" /><br/>
Efternavn:
<input name="efternavn" type="text" maxlength="30" />
</fieldset>
</do> ...

Sender to parametre til min servlet: navn og efternavn med de tilhørende
værdier efter brugerens input. Koden virker fint med OpenWave, men ikke med
Nokia Internet Toolkit 3.1. Problemet er at Nokia emulator ikke sender de
relevante værdier. Den sender simpelthen en gentagelse af koden:
MyServlet?navn=$navn&efternavn=$efternavn istedet for :
MyServlet?navn=Jens&efternavn=Jensen.

er der nogen der kender årsagen/løsningen (måske har jeg bare overset
noget)?

(jeg har prøvet med "$(navn)" eller bare "navn" osv.)
ps. jeg undskylder på forhånd hvis dette ikke er den rigtige gruppe. Måske
er det en ide at etablere en "wap" NG?

mvh Dejan

Fra : Peter Brodersen

Dato : 07-11-02 21:41

On Thu, 7 Nov 2002 20:22:10 +0100, "Dejan" <stranger@tdcspace.com>
wrote:

> <go href="servlet/MyServlet?navn=$navn&amp;efternavn=$efternavn"/>

Blot et gæt: Prøv at sætte <anchor> og </anchor> rundt om ovenstående.

>(jeg har prøvet med "$(navn)" eller bare "navn" osv.)

$(navn) virker fint for mig.

--
- Peter Brodersen

Fra : Dejan

Dato : 07-11-02 23:21

"Peter Brodersen" <usenet@ter.dk> skrev i en meddelelse

> Blot et gæt: Prøv at sætte <anchor> og </anchor> rundt om ovenstående.

Nej, det går selvfølgelig ikke Det er brugerens input jeg skal have fat
i og den kædes ikke til anchor.

> $(navn) virker fint for mig.

Bruger du også Nokia MIT 3.1?

mvh Dejan

Fra : Peter Brodersen

Dato : 07-11-02 23:58

On Thu, 7 Nov 2002 23:21:25 +0100, "Dejan" <stranger@tdcspace.com>
wrote:

>Nej, det går selvfølgelig ikke Det er brugerens input jeg skal have fat
>i og den kædes ikke til anchor.

.... jeg kiggede blot på noget af den kode, jeg i sin tid havde fået
til at virke, såeh... Her har jeg kode i stil med:

<fieldset title="Login.information">
User: <input type="text" name="user"/><br/>
Pass: <input type="password" name="pass"/><br/>
</fieldset>
<anchor>Send
<go href="http://www.domæne.dk/?user=$(user)&pass=$(pass)"/>
</anchor>

.... og det fungerer ganske fint.

>Bruger du også Nokia MIT 3.1?

Næeh, det er efterhånden lang tid siden, jeg har rodet med diverse
developer kits...

--
- Peter Brodersen

Fra : Dejan

Dato : 09-11-02 00:07

> [...]
>
> <fieldset title="Login.information">
> User: <input type="text" name="user"/><br/>
> Pass: <input type="password" name="pass"/><br/>

Jo, men jeg vil helst have en "ok" knap, og i øvrigt virker ovenstående
heller ikke. Problemet ligger ikke i koden, den gider simpelthen ikke tage
imod de indtastede værdier.

> Næeh, det er efterhånden lang tid siden, jeg har rodet med diverse
> developer kits...

Jeg holder mig til OpenWave, indtil videre

mvh Dejan

Fra : Peter Brodersen

Dato : 09-11-02 15:09

On Sat, 9 Nov 2002 00:06:55 +0100, "Dejan" <stranger@tdcspace.com>
wrote:

>Jo, men jeg vil helst have en "ok" knap, og i øvrigt virker ovenstående
>heller ikke. Problemet ligger ikke i koden, den gider simpelthen ikke tage
>imod de indtastede værdier.

Bare af nysgerrighed; har du prøvet at teste om det virker i praksis
med en WAP-telefon? Jeg har positive resultater med den postede kode
på en sjat forskellige WAP-telefoner.

--
- Peter Brodersen