Athlon XP Thoroughbred 1700+ eller 1800+
Fra : Jørgen Lysgaard

Dato : 07-11-02 17:29

Hvor kan jeg få en sådan, jeg vil ikke have en Athlon Palomino XP 1700+
Den udvikler ca. 25 % mere varme.

På forhånd tak
Jørgen Lysgaard

Fra : wamingo

Dato : 07-11-02 18:02

> Hvor kan jeg få en sådan, jeg vil ikke have en Athlon Palomino XP 1700+
> Den udvikler ca. 25 % mere varme.

jeg troede kun du kunne få 1800MHz (XP-2200) og over som Thoroughbred?

Og der skulle vidst også være en væsentlig forskel på revision B af
thoroughbred og den originale... xp2400 er vidst nok den mindste B-core...

men det kan godt være jeg tager fejl...

Fra : sniper_Nolight

Dato : 07-11-02 20:52

> Og der skulle vidst også være en væsentlig forskel på revision B af
> thoroughbred og den originale... xp2400 er vidst nok den mindste B-core...
>
> men det kan godt være jeg tager fejl...

det gør du ikke, men 2400+ og opefter er den nye og forbedrede rev nedefter
kan du bare håbe på du får den nye rev B, men kan ligeså godt være du ikke
gør... derfor køber jeg osse en 2400+

Fra : Olesen

Dato : 07-11-02 21:55

"sniper_Nolight" <noone@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> det gør du ikke, men 2400+ og opefter er den nye og forbedrede rev
nedefter
> kan du bare håbe på du får den nye rev B, men kan ligeså godt være du ikke
> gør... derfor køber jeg osse en 2400+

Hvordan ser man om en XP-2200+ er en "b" ??

Fra : Jørgen Lysgaard

Dato : 07-11-02 23:31

I Data Sheet for AMD Athlon XP Processor Model 8
(
http://www.amd.com/us-en/assets/content_type/white_papers_and_tech_docs/2517
5.pdf )

Ses bla. følgende:

Standard AMD AthlonT XP Processor Model 8 Products

AMD standard products are available in several operating ranges. The
Ordering Part
Numbers (OPN) are formed by a combination of the elements, as shown in
Figure 16.

OPN:

AXD A 2600 D K V 3 C
Kbytes
= 85°C
= 1.60 V, K = 1.65 V
MHz, 1800 at 1533 MHz,
| |
1900 at 1600 MHz, 2000 at 1667 MHz, 2100 at 1733 MHz,
| |
2200 at 1800 MHz, 2400 at 2000 MHz, 2600 at 2133 MHz
| |___________________ Maximum Power: A = Desktop Processor.
|_______________________ Architecture Segment: AXD = AMD AthlonT XP
Processor Model 8 with

QuantiSpeedT Architecture for Desktop Products
Note: Spaces are added to the number shown
above for viewing clarity only.

Hvis du har en ADX har du seneste rev. af processoren.

Jørgen

Fra : rhexis

Dato : 08-11-02 00:33

"Jørgen Lysgaard" <j.lysgaard@mail.dk> wrote in message

> AXD A 2600 D K V 3 C [...]
>
> Hvis du har en ADX har du seneste rev. af processoren.

Hvis du mener AXD, så er det ikke der forskellen ligger, når du
skal se om du har fået en A'er eller B'er.

Denne artikel omhandler netop dette problem:
http://www.overclockers.com/tips00173/

I OPs tilfælde er det denne del af artiklen der er spændende:

<citat>

1700+

Palominos: If the website you're ordering from shows an order code of
AX1700DMT3C, that's a Palomino.
TBredA: If the website you're ordering from shows an order code of
AXDA1700DLT3C, that's a Throughbred A.

1800+

Palominos: If the website you're ordering from shows an order code of
AX1800DMT3C, that's a Palomino.
TBredA: If the website you're ordering from shows an order code of
AXDA1800DLT3C, that's a Throughbred A.
TBredB: If the website you're ordering from shows an order code of
AXDA1800DUT3C, that's a Throughbred B.

</citat>

--
rhexis

Amazing improvised electric violin. Free
mp3s available. - http://solostring.com/

Fra : Jørgen Lysgaard

Dato : 08-11-02 19:42

Efter flere forspørgsler hvor shg som de eneste ville oplyse hvilken version
de haved på lager,
købte jeg en Athlon XP "Thoroughbred" 1700+ hos dem.

Jørgen