Hvad er max fil størrelse i Linux... ? fra~
Fra : Carsten Marcussen

Dato : 07-11-02 14:20

Hej alle.

Hvad er max fil størrelse i Linux.. eksempelvis Redhat 8.0 ?

Mvh
Carsten

Fra : [DK]XoDeus

Dato : 07-11-02 14:50

> Hvad er max fil størrelse i Linux.. eksempelvis Redhat 8.0 ?
Hej Carsten.
Jeg tror at den maksimalt tilladte størrelse er ca 4GB. Men jeg er ikke
sikker og du skal ikke hænge mig op på det, men når min maskine booter op,
så siger den at det er kernel version det og det og så skriver den noget
med 4GB. Jeg tror at det er meget sandsynligt at det er det, men please,
lad være med at hænge mig op på det nogle af Jer! Hvis I har et mere
kvalificeret svar end mit kom med det da!

//XoDeus
--
Remove "nospam-" from my e-mail address for mailing me!

Fra : Kent Friis

Dato : 07-11-02 17:34

Den Thu, 07 Nov 2002 14:49:40 +0100 skrev [DK]XoDeus:
> [...]
>så siger den at det er kernel version det og det og så skriver den noget

Det må være fordi din kerne kan håndtere 4GB RAM.

I "gamle" dage (Linux 2.2) var filstørrelsen begrænset til 2GB, men i
2.4 kan du sætte dette tal i anden (i.e. meeeget stor), men det
afhænger dog af om programmerne bruger de nye systemkald.

Mvh
Kent
--
What was your username?
<Clicketyclick> - B.O.F.H.

Fra : Peter Mogensen

Dato : 07-11-02 14:52

Carsten Marcussen wrote:
> Hej alle.
>
> Hvad er max fil størrelse i Linux.. eksempelvis Redhat 8.0 ?

Uha.. det kommer an på filsystemet. ext3, XFS, ReiserFS, JFS ?

Peter

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 07-11-02 14:50

Carsten Marcussen wrote:

> Hvad er max fil størrelse i Linux.. eksempelvis Redhat 8.0 ?

Nogle tera-bytes. Den gamle grænse på 4Gb er forlængst brudt.

-Claus

Fra : Carsten Marcussen

Dato : 08-11-02 15:35

Hej alle

Jeg takker bukker mange gange for svarende.

/Carsten